شمار مبتلایان به کرونا در ایران از  ۳۸۰ هزار نفر گذشت

بازگشایی مدارس سبب افزایش نگرانی در مورد بروز موج سوم کرونا شده است

با افزوده شدن شمار استان‌هایی که در وضعیت هشدار قرار دارند به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت خود را برای موج سوم کرونا در ایران آماده می‌کند-ATTA KENARE / AFP

با ابتلای حدود دو هزار بیمار جدید در یک روز گذشته، شمار مبتلایان به بیماری کرونا از ۳۸۰ هزار نفر عبور کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران می‌گوید از ابتدای همه‌گیری کرونا در ایران تا امروز  ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این آمار رسمی وزارت بهداشت ایران است که از سوی چهره‌های پزشکی و سیاسی با تردید روبه‌رو شده است.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌‌‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسید.

۳۷۰۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در وضعیت شدید این بیماری و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مقام‌های بهداشتی در ایران نگران بروز موج جدیدی از بیماری کرونا در روزهای آینده هستند. این نگرانی به دلیل برگزاری مراسم عزاداری محرم و همچنین رشد سفر در روزهای آینده ایجاد شده است.

خانم سادات لاری صبح امروز هم گفته بود که وزارت بهداشت به دنبال ممنوع کردن سفر برون‌شهری در ایام تعطیل این هفته بود ولی «زورمان نرسید».

با توجه به حساسیت علی خامنه‌ای و دیگر مقام‌های سیاسی و مذهبی نسبت به تبعات برگزاری عزاداری در ماه محرم، این وزارتخانه و مقام‌های آن درباره تبعات آن سخن نمی‌گویند و هشدارها در مورد گسترش کرونا را به مسافرت‌های تابستانی در ایام تعطیل محدود کرده‌اند.

آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس نیز بر نگرانی‌ها افزوده است. مدارس در ایران از روز ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد. وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرده که تمهیدات گسترده‌ای برای مراقبت از دانش‌آموزان در نظر گرفته که شامل کاهش زمان حضور در کلاس درس و نوبتی کردن مقاطع خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

با افزوده شدن شمار استان‌هایی که در وضعیت هشدار قرار دارند به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت خود را برای موج سوم کرونا در ایران آماده می‌کند.

وزارت بهداشت صبح امروز اعلام کرد که استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر از