رئیس‌پلیس تهران: کیوان امام‌وردی می‌گوید سادیسم دارد

کیوان امام‌وردی تنها فرد دستگیر‌شده در میان افرادی است که به تجاوز و آزار جنسی متهم شده‌اند

آقای امام‌وردی متهم شده که با خوراندن شراب و بی‌هوش کردن دختران به آن‌ها تجاوز کرده است

یک هفته پس از بازداشت کیوان امام‌وردی به اتهام تجاوز، رئیس‌پلیس تهران گفت که او به ارتکاب جرم اقرار کرده است.

حسین رحیمی همچنین گفت که آقای امام‌وردی اعلام کرده که دچار بیماری روانی «سادیسم» است: «کیوان امام‌وردی به ارتکاب جرم اقرار کرده اما مدعی شده که مبتلا به سادیسم است اما اینگونه نیست.»

فرمانده پلیس تهران نگفته که دلیل رد امکان اختلال روانی در مورد آقای امام‌وردی ناشی از نظر پزشک‌قانونی است و یا استنباط شخصی او.

آقای رحیمی اعلام کرد که در یک‌هفته گذشته «شاکیان زیادی» به پلیس مراجعه کرده‌اند.

در هفته‌های گذشته روایت‌های متعددی از تجاوز و آزار جنسی کیوان امام‌وردی و افراد دیگری در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام منتشر شد.

در این روایت‌ها، آقای امام‌وردی متهم شده که با خوراندن شراب و بی‌هوش کردن دختران به آن‌ها تجاوز کرده است.

پلیس تهران سه‌شنبه هفته گذشته کیوان امام‌وردی را دستگیر کرد و از شاکیان خواست تا با مراجعه به پلیس امنیت شکایت خود را ثبت کنند.

کیوان امام‌وردی تنها فرد دستگیر‌شده در میان افرادی است که به تجاوز و آزار جنسی متهم شده‌اند.

اما نکته مهم درباره این پرونده و پرونده‌های مشابه، سنگینی مجازات مقرر در قانون مجازات اسلامی برای این‌گونه جرایم است.

بر اساس تبصره دوم ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، « هرگاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد، در حال بی هوشی، خواب یا مستی زنا کند، رفتار او در حکم زنای به عنف است. در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربایش، تهدید و یا ترساندن زن، اگرچه موجب تسلیم شدن او شود، نیز حکم فوق جاری است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این ماده از قانون مجازات اسلامی در صورت اقرار متهم یا اثبات وقوع چنین جرمی از طریق دیگر، حکم اعدام برای آن فرد صادر می‌شود.

اقرار متهم که در سخنان امروز رئیس‌پلیس تهران بر آن تاکید شده است می‌تواند سبب صدور کیفرخواست بر اساس این ماده قانون مجازات اسلامی شود و آقای امام‌وردی را در معرض صدور حکم اعدام قرار دهد.

بسیاری از فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی اکنون با این وضعیت متناقض مواجه شده‌اند که چگونه می‌توان به افشای تجاوز و آزار جنسی پرداخت و همزمان با صدور حکم اعدام از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی مخالفت کرد.

بیشتر از