کلین کانوی می‌گوید ترامپ به زنان قدرت داده است

کانوی در پایان ماه جاری کاخ سفید را ترک می‌کند

کلین کانوی مشاور ترامپ- Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

کلین کانوی می‌گوید به رغم اتهامات گسترده علیه پرزیدنت ترامپ مبنی بر این که او ضد زن است و حقوق آنها را محدود کرده، دونالد ترامپ به «تساوی زنان» معتقد است.

خانم کانوی که از تابستان ۲۰۱۶ که به کمپ ترامپ پیوست یکی از معتمدترین مشاوران ارشد او بوده می‌گوید آقای ترامپ «زنان را به پست‌های ارشد در صنایع و دولت ارتقا داد.»

خانم کانوی ضمن یادآوری این واقعیت که زنان آمریکایی – یا در واقع زنان سفیدپوست آمریکایی – یکصد سال پیش حق رای یافتند، آنها را «جنگجویانی شجاع» خواند که بر تغییر إصرار ورزیدند.

او گفت: «این قرنی است که ارزش جشن گرفتن دارد، اما همچنین یادآور آن است که دموکراسی ما جوان و آسیب‌پذیر است. هنوز زن در مقام رهبری پدیده ‌ای تازه به نظر می‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلین کانوی ضمن قدردانی از پرزیدنت ترامپ برای ارتقاء جایگاه زنان گفت: «او به ما اعتماد و با ما مشورت می‌کند، به نظرات ما احترام می‌گذارد و مصر است که ما با مردها مساوی هستیم.»

او افزود: «پرزیدنت ترامپ با دادن اختیار مدیریت کارزارش به من که به موفقیت ختم شد، به من کمک کرد مانعی را که در دنیای سیاست وجود دارد از میان بردارم.»

خانم کانوی این اظهارات را تنها چند روز پس از آن بیان کرد که اعلام کرد در پایان ماه جاری کاخ سفید را ترک می‌کند. او علت کناره‌گیری‌اش را گذاشتن وقت بیشتر برای فرزندانش عنوان کرده است.

همسر خانم کانوی که یک وکیل دعاوی و یکی از منتقدان سرسخت پرزیدنت ترامپ است نیز از نقش خود در سازمان مخالف ترامپ موسوم به «پروژه لینکلن» کناره‌گیری کرده است. آنها می‌خواهند وقت بیشتری را با یکی از فرزندان‌شان بگذرانند.

اظهارات خانم کانوی احتمالا با انتقاد فعالان حقوق زن مواجه خواهد شد که می‌گویند رئیس جمهور نه تنها بارها ضد زن عمل کرده، بلکه در واقع حقوق آنها را تضعیف کرده است. آنها به عنوان نمونه می گویند آقای ترامپ زنانی را که از آنها خوشش نمی‌آید با عباراتی نظیر «خبیث» و وحشتناک توصیف می‌کند.

او و دیگر رهبران جمهوریخواه با کمک به گروه‌های بین المللی که با زنان در تماسند مخالف کرده‌اند. 

آقای ترامپ همچنین از تلاش‌هایی که در سطح ایالتی در آمریکا برای محدود کردن کار مراکز سقط جنین صورت می گیرد حمایت کرده و تا جایی پیش رفته که می‌گوید حکم تاریخی سال ۱۹۷۳ دادگاه را که به «رو علیه وِید» موسوم بوده و به زنان «حق انتخاب» (در مورد سقط جنین) را می‌دهد، ملغی خواهد کرد.

او همچنین از اقداماتی که علیه تلاش برای تساوی دستمزد زن و مرد انجام شده، حمایت کرده، از انتصاب زنان در پست های ارشد در کابینه اش خودداری نموده و بودجه مراکز سقط جنین در آمریکا را تحت عنوان برنامه حمایت از خانواده مسدود کرده است.  

اخیرا مقاله‌ای در «فارین پالسی» منتشر شد که عنوان «جنگ ترامپ علیه اصل سلامت زنان» را بر خود داشت. 

خانم کانوی اما تاکید می کند که «برای بسیاری از ما قدرت بخشیدن به زن فقط شعار نیست.»

«رویا و عهد آمریکا برای همه ماست. این قلمرو مخترعین و مبتکرین است، کارآفرینان و آموزگاران، یا پیش‌کسوتان و پدر و مادرها، همه به موفقیت و آینده این کشور بزرگ و مردمانش کمک می‌کنند.»

او افزود: «دونالد ترامپ یک رهبر برای این قهرمانان است.»

© The Independent

بیشتر از جهان