مشاور ترامپ: بازرس کل به دلیل عضویت در «دولت پنهان» برکنار شد

«با برخی که دولت پنهان درست کرده‌اند خیلی مشکل داشتیم»

استیو لینیک چهارمین بازرس کل است که دونالد ترامپ در عرض دو ماه اخراج کرده است- NICHOLAS KAMM / AFP

پیتر ناوارو مشاور کاخ سفید روز یک‌شنبه در برنامه‌ای تلویزیونی برکناری بازرس کل وزارت خارجه را کم اهمیت جلوه داد و با ربط دادن وی به «دولت پنهان» گفت آن‌هایی که به دولت وفادار نیستند باید بروند.

استیو لینیک چهارمین بازرس کل است که دونالد ترامپ بعد از تبرئه در استیضاح مجلس سنای تحت اختیار حزب جمهوری‌خواه، در عرض دو ماه اخراج کرده است.

آقای ناوارو رییس اداره خط‌مشی تولید و تجارت ایالات متحده در برنامه این هفته شبکه ای‌بی‌سی گفت: با برخی که به قول معروف دولت پنهان درست کرده‌اند خیلی مشکل داشته‌ایم... به نظرم کار درستی بود. بنابراین بابت این فقدان غصه نمی‌خورم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

« دم‌ودستگاهی وجود دارد و عده زیادی در آن گرد آمده‌اند که فکر می‌کنند خودشان رییس جمهور منتخب هستند نه دونالد ترامپ»

دولت ترامپ از دیرباز به توهم توطئه «دولت پنهان» دچار بوده است که طبق آن دیوان‌سالاران غیرسیاسی و ورزیده‌ای را که بر اساس الزامات شغلی‌شان به کشور خدمت می‌کنند به تخریب رییس‌جمهور متهم می‌کند.

روز شنبه دمکرات‌ها تحقیق در مورد برکناری آقای لینیک به دست آقای ترامپ را آغاز کردند . این برکناری تازه‌ترین مورد در روند فزاینده اخراج متصدیان نظارتی است که به نظر او تهدیدی برای ریاست جمهوری وی به شمار می‌آیند.

رییس جمهور آمریکا در ماه آوریل هم گلن فاین یکی از متصدیان بلندپایه مقابله با کرونا را برکنار کرد که بر نحوه امدادهای مالی دولت در مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا نظارت می‌کرد.

او همچنین به کنگره اعلام کرد مایکل اتکینسون بازرس کل سازمان اطلاعات ایالات متحده را برکنار می‌کند. این شخص در شکل‌گیری تحقیقات استیضاح ترامپ نقش داشت.

پیتر ناوارو مشاور کاخ سفید در پاسخ به انتقاد اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس عالم‌گیر کرونا به جی‌استفانوپلوس، گفت خوشحالم که آقای اوباما شغل تازه‌ای پیدا کرده و معاون مطبوعاتی جو بایدن شده است.

کریستی گریم نیز برکنار شد که رییس اداره بهداشت و خدمات انسانی بازرسی کل بود و ترامپ او را متهم کرد در مورد کمبودهای بیمارستان‌های خط مقدم مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا «پرونده‌های قلابی» درست کرده است.

آقای ناوارو یکی از سرسخت‌ترین هواداران رییس جمهور است و در برنامه تلویزیونی بامداد یک‌شنبه از عملکرد دولت در مقابله با ویروس عالم‌گیر کرونا جانانه دفاع کرد و در مورد جو بایدن، باراک اوباما، همه‌گیری کرونا و وضعیت اقتصاد صحبت کرد.

© The Independent