پاسخ تند کلین کانوی به مجری سی‌ان‌ان درباره زندگی خصوصی‌اش

کانوی از پیش از ورود ترامپ به دنیای سیاست با او کار می‌کرده است

کلین کانوی اغلب از طرف دولت در برنامه‌ها حاضر می‌شود و اظهار نظر می‌کند- SAUL LOEB / AFP

کلین کانوی، مشاور و سخنگوی پرکار دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با یکی از مجریان ارشد سی‌ان‌ان، پس از آن‌ که مجری برنامه اظهار کرد که ازدواج خانم کانوی با یکی از برجسته‌ترین منتقدان رییس‌جمهور «مسئله» دارد، او را مورد سرزنش قرار داد.

در این مصاحبه با کلین کانوی که اغلب از طرف دولت اظهار نظر می‌کند، ولف بلیتزر، خبرنگار و مجری با سابقه، ویدئویی از یکی از شبکه‌های رقیب را که روز قبل منتشر شده بود پخش کرد که در آن همسر خانم کانوی به انتقاد از رییس‌جمهور می‌پردازد.

جرج کانوی، همسر خانم کانوی، یک وکیل جمهوری‌خواه است که به خاطر انتقادات تیز خود از رییس‌جمهور معروف شده، انتقاداتی که از زمان اداره کارزار انتخاباتی ترامپ توسط همسرش آغاز شد و در دوران حضور او در کاخ سفید نیز ادامه یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بلیتزر گفت: «این سوال، سوالی حساس و سیاسی است، سوالی نشئت گرفته از واقعیت. من نمی‌خواهم درباره ازدواج شما صحبت کنم، می‌دانم که آنجا مسائلی وجود دارد. همسر شما، جرج کانوی یک وکیل است ... »

در همان لحظه خانم کانوی حرف او را قطع کرد و گفت: «دقیقا چی گفتید الان؟ نه، نه، نه، آیا واقعا گفتید در ازدواج ما مسائلی وجود دارد؟ نمی‌خواهید درباره ازدواج من صحبت کنید اما ...؟»

آقای بلیتزر ادعای خود را تکرار کرد که نمی‌خواهد درباره ازدواج ایشان صحبت کند و ویدئوی شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی از آقای کانوی در حمله به رییس‌جمهور را پخش کرد.

بعد از پخش فیلم، خانم کانوی گفت برای سی‌ان‌ان متاسف است. او گفت: «شرم کجا رفته؟ تفکر و تامل کجا رفته؟ تنها موضوع این ویدیو این است که با هیجان و غافلگیری اعلام کنید که او با من ازدواج کرده؟»

خانواده کانوی اولین خانواده مشهور در حوزه سیاسی واشنگتن‌ دی‌سی نیست که اعضای آن تصمیم گرفته‌‌اند با اختلاف‌نظرهای یکدیگر کنار بیایند. جیمز کارویل که مدیر کارزار انتخاباتی بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲ بود نیز با مری ماتالین، مشاور جمهوری‌خواه، ازدواج کرده است.

در عین حال، انتقادهای آقای کانوی از آقای ترامپ اغلب آتشین هستند. رییس‌جمهور هم گهگاه، نه همیشه، به این انتقادات پاسخ می‌دهد. در ماه مارس بعد از آنکه آقای کانوی اظهار کرد رییس‌جمهور صلاحیت روانی برای اداره کشور را ندارد، وی در پاسخ او را «یک بازنده تمام‌عیار» و «شوهری جهنمی» نامید.

خانم کانوی در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود به آقای بلیتزر گفت: «شما آبروی خودتان را بردید و من برای شما متاسفم.»

او افزود: «وقتی در دانشگاه و دانشکده حقوق بودم به شما به عنوان الگو نگاه می‌کردم. تلویزیون را روشن می‌کردم و کانال سی‌ان‌ان را تماشا می‌کردم که ببینم نظر ولف بلیتزر درباره جنگ، قحطی، و بلایا در خارج از کشور چیست. من واقعا تمام آن سال‌ها برای شما به عنوان کسی که اخبار را صادقانه تحویل مخاطب می‌دهد احترام زیادی قائل بودم و اکنون دارید درباره این صحبت می‌کنید که شوهر فلانی چه می‌گوید.»

© The Independent