شجره‌نامه دونالد ترامپ؛ این رئیس جمهور چند فرزند و نوه دارد؟ 

پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا و ایوانکا ترامپ دختر وی در فعالیت‌های سیاسی نقش دارند

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور، مدافع سیاسی سرسخت پدر و هوادار مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری وی است- CHIP SOMODEVILLA / Getty Images via AFP

قریب به چهار سال است که دونالد ترامپ عهده‌دار رهبری کاخ سفید است و در ماه نوامبر پیش رو به رقابت جو بایدن خواهد رفت تا هدایت کشور را برای چهار سال آتی به دست بگیرد. 

با نزدیک‌تر شدن انتخابات ۲۰۲۰ هیج کس به اندازه اعضای خانواده بزرگ و اغلب جنجال‌برانگیز ترامپ، به انتظار مشاهده انتخاب مجدد وی نیست؛ افرادی که در کارزار انتخاباتی در کنار رئیس جمهور ایستاده‌اند و حتی در دولت وی هم صاحب‌منصب بوده‌اند. 

اما این خانواده شماره یک آمریکا دقیقا چند عضو دارد؟ و از همه مهم‌تر آن‌ها چه کسانی‌اند؟ 

دونالد ترامپ جونیور ۴۲ساله پسر ایوانا ترامپ

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور، مدافع سیاسی سرسخت پدر و هوادار مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری وی است. فرزند ارشد آقای ترامپ در حال حاضر در کنار تلاش‌های سیاسی، به عنوان معتمد و معاون اجرایی سازمان ترامپ فعالیت می‌کند و اداره این شرکت را در کنار برادر کوچک‌ترش اریک ترامپ به عهده دارد. 

این تاجر آمریکایی به عنوان یک ورزشکار و شکارچی حیوانات (برای سرگرمی و مسابقه) شناخته می‌شود، که اغلب جنجال‌هایی را از طرف گروه‌های حامی حقوق حیوانات به همراه داشته است. وی در سال ۲۰۱۸ از همسر اول خود ونسا ترامپ که پنج فرزند مشترک دارند، طلاق گرفت. او در حال حاضر با کیمبرلی آن گیلفویل، وکیل، دادستان و شخصیت خبری تلویزیونی آمریکا روابط عاشقانه دارد؛ شخصی که پس از پیوستن به این نبرد انتخاباتی به عنوان مشاور ارشد در سال گذشته، هم‌اکنون به عنوان رئیس کمیته مالی در مبارزات انتخاباتی ترامپ فعالیت می‌کند. 

ایوانکا ترامپ ۳۸ ساله، دختر ایوانا ترامپ

ایوانکا ترامپ دومین فرزند بزرگ آقای ترامپ و دختر اول اوست که از سال ۲۰۱۷ به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور مشغول به کار بوده و همچون برادر بزرگ‌ترش، نقش مهمی در کمک به حرفه سیاسی پدرش ایفا کرده است. خانم ترامپ (مدل سابق) پیش از این هم به عنوان معاون اجرایی سازمان ترامپ نقشی در این فعالیت خانوادگی داشت. 

دختر ارشد رئیس جمهور با جارد کوشنر، یک سرمایه‌گذار آمریکایی، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات و ناشر روزنامه ازدواج کرده است فردی که هم‌اکنون در کنار همسرش (ایوانکا)  به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور فعالیت می‌کند. خانم ترامپ قبل از عروسی در سال ۲۰۰۹ به یهودیت ارتدوکس گروید و این زوج سه فرزند مشترک دارند. 

اریک ترامپ ۳۶ ساله، پسر ایوانا

کوچک‌ترین پسر رئیس جمهور از ازدواج اولش با ایوانا ترامپ، اریک ترامپ است، که مانند برادر بزرگ‌تر خود، عنوان معتمد و معاون اجرایی در سازمان ترامپ را عهده‌دار است. پسر دوم رئیس جمهور یکی از مشاوران مرکزی، مسؤولان کمیته مالی و معاونان انتخاباتی طی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. او مانند خواهر و برادرهای بزرگ‌تر خود، قرار است امسال در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان (آر آن سی RNC) صحبت ‌کند. 

او به جای آن‌که مانند پدر، برادر و خواهر قبل از خودش، در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کند، در دانشگاه جورج تاون در واشینگتن دی سی به تحصیل پرداخت.  پسر دوم آقای ترامپ همچنین صاحب و گرداننده کارخانه شراب‌سازی ترامپ در بزرگ‌ترین تاکستان ویرجینیا است. وی در سال ۲۰۱۴ با لارا یوناسکا، مربی سابق ورزشی و تهیه‌کننده تلویزیون ازدواج کرد و این زوج دو فرزند مشترک دارند. 

تیفانی ترامپ ۲۶ساله دختر مارلا مپلز

تیفانی ترامپ، تنها دختر آقای ترامپ از ازدواج دومش با مارلا مپلز، توسط مادرش و خارج از لس‌آنجلس بزرگ شد. دختر دوم آقای ترامپ در ماه مه با یک جشن (پایان تحصیل) مجازی از دانشکده حقوق دانشگاه جرج تاون فارغ‌التحصیل شد. او پیش از این مانند پدرش از دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده بود. 

براساس گزارش‌ها، او از سال ۲۰۱۸ با دوست پسرش مایکل بولوس وارد رابطه شده است که در دانشگاه سیتی لندن در رشته امور مالی تحصیل می‌کند. خانم ترامپ مانند سه خواهر و برادر ناتنی خود همان نقش اصلی را در شرکت یا مبارزات سیاسی پدرش ندارد، اما قرار است همانند آن‌ها امسال در «آر ان سی» صحبت کند. او دنبال کننده‌های زیادی در اینستاگرام دارد و به طور مرتب برای ۱.۲ میلیون طرفدار خود پست‌های اینستاگرامی به اشتراک می‌گذارد. 

بارون ترامپ ۱۴ساله پسر ملانیا ترامپ

بارون ترامپ کوچک‌ترین پسر رئیس جمهور و تنها فرزند وی از همسر فعلی‌اش و بانوی اول ایالات متحده، ملانیا ترامپ است. ترامپ تلاش کرده است که جوان‌ترین فرزند خود را در سال‌های جوانی‌اش، از کانون توجه رسانه‌ها دور نگه دارد و او به طور معمول فقط هنگام مسافرت یا در مناسبت‌های خانوادگی در کنار پدر و مادرش در عکس‌ها ظاهر می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوچک‌ترین پسر رئیس جمهور از سال ۲۰۱۷ در مدرسه سنت اندروز اپیستوکال مشغول به تحصیل است. این مدرسه اخیرا پس از این‌که اعلام کرد برای یادگیری حضوری در سال جاری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باز نمی‌شود، سرتیتر خبرها شد، با وجود این که رئیس جمهور تقاضا کرده تا تمامی مدارس در پاییز بازگشایی شوند. ملانیا ترامپ پیشتر گفته بود که پسرش طرفدار پروپاقرص ورزش است. 

نوه‌های دونالد ترامپ

آقای ترامپ در مجموع ده نوه از پنج فرزند خود دارد. 

دونالد ترامپ جونیور و همسر سابق وی ونسا ترامپ دارای پنج فرزند هستند: کای مدیسون ترامپ ۱۳ساله، دونالد جان سوم ترامپ ۱۱ ساله، تریستان میلوس ترامپ هشت ساله، اسپنسر فردریک ترامپ هفت‌ساله و کلوئه سوفیا ترامپ شش ساله. 

ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر سه فرزند دارند: آرابلا رز کوشنر ۹ساله، جوزف فردریک کوشنر شش‌ساله و تئودور جیمز کوشنر چهار ساله. خانم ترامپ در اینستاگرامش اغلب تصاویرجدیدی از فرزندانش را برای شش و نیم میلیون دنبال‌کننده‌اش به اشتراک می‌گذارد. 

اریک ترامپ و همسرش لارا ترامپ هم دو فرزند مشترک دارند: اریک «لوک» ترامپ که دوساله است و کارولینا دوروتی ترامپ که جوان‌ترین عضو خانواده و یک‌ساله است.

© The Independent

بیشتر از جهان