ادعا درباره کشف سلاح‌های آمریکایی در کرمانشاه 

خبرگزاری فارس : یک محموله «سلاح‌های آمریکایی» توسط هنگ مرزبانی ضبط شده است

سلاح‌هایی که به ادعای خبرگزاری فارس آمریکایی‌ست و در کرمانشاه کشف شده است

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، امروز یکشنبه در خبری کوتاه مدعی شد که یک محموله از «سلاح‌های آمریکایی» توسط هنگ مرزبانی کرمانشاه ضبط شده است. 

این خبرگزاری حکومتی در ایران در توضیح این خبر، به نقل از یک «مقام امنیتی» نوشت: « ۳۳ قبضه سلاح کلت کمری توسط مرزداران هنگ مرزی ثلاث باباجانی کشف و ضبط شده است.» این منبع امنیتی به خبرگزاری فارس گفته است که در پی کسب خبر و اطلاعات مبنی بر احتمال ورود قاچاقچیان سلاح و مهمات و انتقال آن به داخل کشور، بلافاصله اکیپی از مرزداران و کارکنان معاونت اطلاعات مرزی ثلاث باباجانی با رعایت موارد حفاظتی و با تغییر رویکرد نظامی دفاعی (اشراف اطلاعاتی) به مسیر پاسگاه مرزی «چفته» عازم شدند.

این «مقام امنیتی» در تشریح عملیات کشف و ضبط این مهمات که بنا به ادعای فارس «آمریکایی» هستند، می‌گوید: «مرزداران پس از چند ساعت کمین هدفمند و کار اطلاعاتی و عملیاتی و پوشش خلاءهای مرزی حین رصد و پایش منطقه با استفاده از تجهیزات الکترواپتیکی، چند نفر قاچاقچی سلاح را در حال عبور از نوار مرز مشاهده و بلافاصله جهت دستگیری و جلوگیری آنان اقدام کردند. قاچاقچیان که با اقدام به‌موقع و تیزبینی مرزداران مواجه شدند کوله‌های  خود را رها (کردند) و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا به آن سوی مرز متواری شدند.»

ماه گذشته نیز فرمانده انتظامی استان مرکزی از شناسایی و انهدام یک «باند سازماندهی شده سلاح و مهمات» خبر داد و گفت که از اعضای این باند ۴۶ قبضه سلاح جنگی و یک هزار و ۳۰۵ عدد فشنگ کشف شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های گذشته بحث‌های بسیاری درباره افزایش ورود سلاح‌های گرم به ایران در میان بوده است. سال گذشته در یکی از برنامه‌های تلویزیونی ایران،  حمزه پاریاب، کارشناس امنیتی، از سلاح مرگباری سخن گفت که تولید یکی از «کشورهای همسایه» است و به حجم وسیع وارد ایران شده است.

 به گفته پاریاب، بررسی تصاویر کشف انواع سلاح‌هایی که از سوی ضابطانی چون وزارت اطلاعات، سپاه، و ناجا در یک سال و نیم اخیر منتشر شده است، آشکارا نشان می‌دهد که «با حجم وسیعی از کشف این نوع سلاح خاص روبه‌رو هستیم.»

هیچ آمار دقیقی از میزان ورود اسلحه قاچاق به ایران در دست نیست. اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش جرایمی که در آنها از اسلحه گرم استفاده شده است، به شدت چشمگیر است و این خود نشانه افزایش اسلحه گرم قاچاق در ایران است. 

بیشتر از