مخالف و منتقد پوتین «مسموم» شد

پزشکان بیمارستان می‌گویند الکسی ناوالنی در نتیجه نوشیدن یک مایع داغ مسموم شده است

مخالفت با کرملین به ویژه اگر بالا بگیرد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد-Dimitar DILKOFF / AFP

 الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه به دلیل مسمومیت در بیمارستان بستری شده است. 

سخنگوی آقای ناوالنی، کایرا یارمیش، گفت او در روز دوشنبه صبح کمی پس از پرواز از «تومسک» در سیبری به مسکو بیمار شد. خلبان هواپیما ناگزیر از فرود اضطراری در پانصد کیلومتری تومسک و انتقال سریع آقای ناوالنی به بیمارستان شد. پزشکان بیمارستان می گویند او در نتیجه نوشیدن یک مایع داغ مسموم شده است. 

خانم یارمیش در بیانیه‌ای نوشت: «به اعتقاد ما الکسی بوسیله ماده‌ای که با چایش مخلوط شده بوده مسموم شده است. این تنها چیزی بود که او آن روز صبح نوشیده بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم یارمیش در مصاحبه با نشریه روسی «میدیا زونا» گفت: آقای ناوالنی آن روز صبح و پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه یک فنجان چای نوشیده بوده و کمی بعد در هواپیما احساس بیماری کرده بود.

«از او پرسیدم آیا نوشیدن آب به او کمکی می کند و او گفت نه! بعد به دستشویی رفت و بیهوش شد.» 

به گزارش رسانه‌های محلی، آقای ناوالنی مدتی را در بخش مراقبت ویژه متصل به دستگاه تنفس مصنوعی گذرانده است. او در حال حاضر به سختی حرکت و صحبت می کند.

آقای ناوالنی که از یک بلاگر ضد فساد به برجسته‌ترین چهره مخالف ولادیمیر پوتین تبدیل شده، از طرف مقامات روسیه  تحت فشار از جمله چند مورد بازداشت بوده است.

یک سال پیش نیز این دشمن کرملین ادعا کرد در بازداشت مسموم شده بوده است.

مخالفت با کرملین به ویژه اگر بالا بگیرد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. سیاستمداران مخالف، فعالان اجتماعی، افشاء کنندگان، خبرنگاران و پناهندگان، به زندان می‌افتند، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند یا مسموم می‌شوند و حتی سرنوشتی بسیار بدتر در انتظار آنها خواهد بود. 

© The Independent

بیشتر از جهان