آی‌مک ۲۷ اینچی جدید با مشخصات برتر و دوربین اچ دی جدید به بازار آمد

شرکت اپل  کامپیوتر آی‌مک ۲۷ اینچی خود را به روز کرد

آی‌مک جدید دارای یک دوربین اچ‌دی ۱۰۸۰ پیکسلی است - Justin Sullivan/Getty Images/AFP

به ادعای اپل که به مجموعه‌ای از مشخصات به روز شده اشاره می‌کند، کامپیوتر جدید «تاکنون قدرتمندترین و تواناترین آی‌مک است».

اما شاید غافلگیرکننده‌ترین نکته، اضافه شدن یک دوربین اچ‌دی ۱۰۸۰ پیکسلی باشد. دوربین‌های کامپیوترهای اپل در سال‌های اخیر مورد انتقاد پیوسته بوده‌اند، به‌خصوص که تماس‌های ویدیویی در دوران قرنطینه، کیفیت پایین دوربین‌هایی را که حتی در گران‌ترین کامپیوترهای مک وجود دارد، آشکار کرده‌اند.

علاوه بر وضوح بیشتر، اپل گفت که کامپیوتر جدیدش دارای تراشه امنیتی تی۲ است که تصاویر دریافتی از وبکم را پردازش و به‌سازی کند. این تراشه، امکان «نقشه‌برداری از رنگ‌مایه، کنترل دیافراگم، و تشخیص چهره را فراهم می‌آورد که کیفیت تجربه استفاده از دوربین را بسیار بالاتر می‌برد.»

علاوه بر دوربین جدید، اپل پردازشگرهای جدید و بهتر اینتل، حافظه‌ای با گنجایش دوبرابر، پردازشگرهای گرافیکی جدید و میکروفون‌ها و بلندگوهای بهتری در مدل جدید نصب کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



نکته چشمگیر این است که این کامپیوتر به جای تراشه‌های خود اپل، هنوز از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کند. اپل وعده داده‌ است که تراشه‌های خودش را درکامپیوترها نصب خواهد کرد و کامپیوترهایی که از این پیکربندی استفاده می‌کنند تا پایان سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود، اما در عین حال گفته ‌است که در عین حال، کامپیوترهای جدیدی با تراشه اینتل هم بیرون خواهد داد.

کامپیوتر جدید همچنین گزینه شیشه نمایشگر با بافت نانو دارد. نوعی از این تکنولوژی در نمایشگر اکس‌دی‌آر اپل پرو به کار رفته، که به صفحه نمایشگر امکان می‌دهد برای بهتر شدن تصویر، تابش و بازتاب نور را کمتر کند.

اپل در اعلامیه مربوط به دوربین جدید یا به طور کلی مک جدید، اشاره‌ای به قرنطینه نکرد، اما گفت که مشتریانش در حال حاضر وابستگی زیادی به کامپیوترهایشان دارند.


تام بوگر، مدیر ارشد بازاریابی مک و آی‌پد در بیانیه‌ای گفت: «حالا بیشتر از هر زمان، مشتریان ما به مک متکی‌اند. بسیاری از آن‌ها به قدرتمندترین و تواناترین آی‌مکی که تا به حال تولید شده نیاز دارند.

آی‌مک ۲۷ اینچی با عملکرد خیره‌کننده، حافظه دوبرابر، دیسک جامد با چهار برابر ظرفیت، یک نمایشگر شگفت‌آور ۵ کی، دوربین بهتر، بلندگوهای با وضوح بیشتر و میکروفون‌هایی با کیفیت استودیو، آکنده از مشخصات جدیدی است به همان قیمت قبل. این برترین صفحه نمایش برای کار، آفرینش و ارتباط است.»

اپل علاوه بر تغییراتی که در آی‌مک بزرگ داده، آی‌مک ۲۱/۵ اینچی و آی‌مک پرو را هم روزآمد خواهد کرد. کامپیوترهای کوچک‌تر حالا دارای دیسک‌های جامد خواهند بود و آی‌مک پرو حالا با پردازشگر بهتری عرضه می‌شود.

قیمت کامپیوتر ۲۷ اینچی از ۱۷۹۹ پوند به بالاست، آی‌مک کوچک‌تر ۱۰۹۹ پوند، و آی‌مک پرو ۴۹۹۹ پوند. همه این مدل‌ها هم‌اکنون برای سفارش دادن آماده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی