فرار از زندان به سبک فیلم‌ها

زندانیان با استفاده از آویزان کردن ملحفه‌های گره زدن شده از پنجره طبقه دوازدهم فرار کرد


عکس از صفحه رسمی The Oklahoma County jail in Oklahoma City در فیس بوک

مردی متهم به قتل با استفاده از ملحفه‌های گره خورده به هم، از سلول زندان واقع در طبقه دوازدهم پایین رفت و فرار کرد. 

پابلو روبلدو، ۳۴ ساله، و هم‌سلولی‌اش خوزه هرناندز، با گره زدن ملحفه‌ها به هم توانستند از زندان اوکلاهما کانتی در شهر اوکلاهما، خود را به سطح زمین برسانند. 

آقای روبلدو که به اتهام قتل درجه یک گناهکار شناخته شده بود، بعد از ظهر جمعه در جنوب غرب شهر اوکلاهما، توسط پلیس شناسایی و بازداشت شد. 

به گفته مسئولان، آقای هرناندز در نزدیکی طبقه چهارم ساختمان، از ریسمانی که از ملحفه درست کرده بود، پایین افتاد یا عمدا پایین پرید، و در آن میان پایش شکست و کمی دیرتر شناسایی و بازداشت شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مک مولینگ، سخنگوی زندان، گفت که ظاهرا این دو مرد زندانی، قبل از پایین رفتن، تشکی را به پایین انداخته‌اند، و ‌قای آروبلدو حدود ساعت پنج و نیم صبح روز جمعه، کمی قبل از فرار، در سیستم فیلمبرداری زندان دیده شده بود. 

تصاویر نشان داده‌اند که ریسمان ساخته شده از ملحفه‌ها‌‌ که آنان برای فرار و رساندن خود به زمین استفاده کردند، هنوز از ساختمان آویزان است. 

شبکه تلویزیونی کوکو گزارش داد که پس از اتمام ساخت آن زندان در سال ۱۹۹۱، مهندس‌ها و آرشیتکت‌ها گفته بودند که فرار از آن تاسیسات ۵۲ میلیون دلاری، به دلیل طراحی خاص آن، ناممکن است. 

تنها دو ماه بعد، نخستین فرار از آن زندان رخ داد. 

به نوشته گزارشی در نشریه «اوکلاهما»، بیل لینویل ۲۷ ساله، توانست با استفاده از دسته جارو از پنجره طبقه دوم عبور کند. او هفت ساعت بعد مجددا بازداشت شد. 

کمتر از یک هفته بعد، یک زندانی دیگر از آن زندان گریخت. 

گزارش‌های بیشتر از اسوشیتدپرس 

© The Independent

بیشتر از جهان