نقل و انتقالات رئال مادرید؛ پل پوگبا، کریستین اریکسن یا تانگی دومبله؟

رئال مادرید تا این لحظه مبالغ هنگفتی را برای اولویت‌های مهم‌تر خود خرج کرده است

رئال مادرید همچنان در حال بررسی این نکته است که با خریدن کدام بازیکن تیم خود را سروسامان ببخشد. این باشگاه نه تنها می‌خواهد یک حماسه تابستانی دیگر خلق کند، بلکه آماده است که با یک انتخاب ویژه موجی از تغییرات به راه بیندازد، و شاید بسیاری از باشگاه‌های پایین‌تر از خود را دچار بی‌ثباتی کند.

این انتقال از نوع دومینوی کلاسیک خواهد بود.

انتظار می‌رود که انتخاب نهایی این باشگاه بین پل پوگبا و کریستین اریکسن باشد، اما یک گزینه سوم احتمالی هم اضافه شده است. بازیکنی که از اهداف بزرگ باشگاه تاتنهام است و خود منچستر یونایتد به فکر خرید او افتاده است: تانگی دومبله، بازیکن تیم لیون.

این انتخاب تا حدی به این بر می‌گردد که رئال مادرید تا این لحظه مبالغ هنگفتی را برای اولویت‌های مهم‌تر خود خرج کرده است.

اگر رئال مشکل بودجه نداشته باشد، و اگر زین‌الدین زیدان پوگبا را بخواهد، همان‌قدر که او و باشگاه ایدن، هازارد را می‌خواهند، این انتخاب می‌تواند پوگبا باشد. در این صورت، رئال مادرید مبلغ ۱۵۰ میلیون پوندی را که منچستر یونایتد می‌خواهد، پرداخت خواهد کرد و انتقال انجام خواهد شد. اما در حال حاضر این کار به‌هیچ‌وجه ساده نیست.

رئال مادرید که مبلغ زیادی هزینه کرده است، می‌خواهد بازیکن‌های ارزانتری بخرد. قبلا به پوگبا گفته شده است که احتمالا ناچار خواهد بود تا توقعات خود را کاهش دهد و اگر واقعا می‌خواهد به برنابئو بیاید، شاید مجبور شود درخواست انتقال بدهد. در عین حال، رئالی‌ها می‌دانند که با فشار دادن یک دگمه می‌توانند قیمت مورد نظر دانیل لوی را  (که می‌دانیم حدود ۱۰۰ میلیون پوند خواهد بود) بپذیرند. این احتمال هم هست که این باشگاه مبلغ پرداختی برای دومبله را تا حد زیادی کاهش دهد و ۷۰ میلیون پوند بپردازد.

در حال حاضر رئال در حال بررسی گزینه‌های فوق و ارزیابی خصوصیات بازیکن‌هاست.

دومبله از پتانیسیل رشد سریع‌تر و بیش‌تری برخوردار است و در عین حال، این سؤال منطقی در مورد پوگبا مطرح است که در سن ۲۶ سالگی واقعا جایی برای رشد داشته باشد. چنین احتمالی، با توجه به بی‌ثباتی شخصیتی او، تا حدی جای نگرانی دارد. ممکن است استعداد ذاتی او از دو گزینه دیگر بیشتر باشد، اما او بدون شک تعادل و ثبات شخصیتی اریکسن را ندارد. این بازیکن دانمارکی از هر نظر گزینه واقع‌گرایانه‌تری است، و البته سابقه اثبات شده بیشتری نیز در زمینه مورد نیاز رئال مادرید دارد.

به همین دلیل، بسیاری در این باشگاه، و عده‌ای هم در باشگاه تاتنهام، فکر می‌کنند که رئال مادرید در نهایت اریکسن را انتخاب خواهد کرد.

چنین احتمالی، راه تاتنهام را برای خریدن دومبله هموار خواهد کرد،  اما می‌تواند به معنای داشتن پول کافی برای خریداری جووانی لو سلسو از رئال بتیس هم باشد. و نیز، می‌تواند به این معنا باشد که پوگبا (که به‌شدت مشتاق رفتن از منچستر یونایتد است) به پاریس سن ژرمن یا یوونتوس چشم بدوزد ، که این هم می‌تواند موجی از تغییر در بازار انتقالات ایجاد کند.

اگر رئال مادرید در نهایت این ستاره فرانسوی را انتخاب کند، به‌مفهوم احتمال تغییرات نسبتا اساسی در برنامه‌های منچستریونایتد خواهد بود. اگرچه یوری تیلمانس در تیم موناکو در حال حاضر جایگزین شماره یک است، ممکن است که آنها حتی تاتنهام را برای خرید دومبله به چالش بطلبند. این نیز به نوبه خود می‌تواند اریکسن را در بلاتکلیفی قرار دهد، چون خود او به‌طرز عجیبی از احتمال انتقال خود سخن گفته است.

حتی انتخاب دومبله توسط رئال مادرید به‌عنوان اقدامی با کمترین احتمال ایجاد آشوب در بازار می‌تواند چند شوک به بازار وارد کند، چون هم پوگبا و هم اریکسن، اگر واقعا خواهان «چالش جدیدی» باشند، ناچار خواهند بود به دنبال باشگاه‌های دیگری بگردند.

در هر دو حالت، مرکزیت تیم رئال مادرید به احتمال زیاد باعث چند زلزله تابستانی در بازار نقل و انتقالات خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش