آخرین گزارش‌ها از جام جهانی زنان:‌ ورود شانسی کامرون به دور یک هشتم نهایی

برد در لحظات آخر مقابل نیوزلند،‌ صعود کامرون را ممکن کرد

هلند،‌ قهرمان کنونی فوتبال زنان اروپا، با پیروزی  ۲ بر ۱ که به دشواری مقابل کانادا در مسابقه‌ای در شهر رَنس به دست آورد،‌ مقام نخست گروه «ای» را به خود اختصاص داد.

«کریستین سینکلر» کانادایی در پنجمین جام جهانی متوالی،‌ و در پی گل «آنوک دِکِر» هلندی که در دقیقه ۵۴ بازی به ثمر رسیده بود،‌ موفق به گلزنی برای تیم خود شد. اما ۱۵ دقیقه بعد «لینِث برنستین» مهاجم هلندی تیم بایرن مونیخ توانست اثر گل «سینکلر» را لغو کرده و گل پیروزی تیمش را وارد دروازه کانادا کند.

هر دو طرف با دانش اینکه به جهت پیروزی در بازی‌های نخست خود مقابل کامرون و نیوزیلند به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته‌اند به زمین وارد شدند. نبرد این دو تیم بر سر آن بود که کدام صدرنشین و کدام در مقام دوم گروه قرار می‌گیرد.  

این بازی به صورت بحث‌انگیزی آغاز شد. در دقیقه دوم،‌ داور بازی خانم «استفانی فراپارت» به نفع کانادا اعلام پنالتی کرد،‌ چراکه به باور او «دزیره فان‌لانترن» در لبه منطقه ۱۸ قدم بر روی «جِنین بِکی» کانادایی خطا کرده بود.

اما در حالی که «سینکلر» آماده برای زدن ضربه پنالتی شده بود، بررسی «کمک داور ویدئویی» که تقریبا سه دقیقه طول کشید باعث شد که «فراپارت» نظر خود را عوض کرده،‌ و به کانادا یک ضربه آزاد از فاصلۀ سه متری بیرون محوطه جریمه بدهد. «سینکلر» هم این ضربه را مستقیماً به دیوار دفاعی کوبید.

با وجود تسلط هلندی‌ها بر بازی، کانادا موفق شد در دقیقه ۲۲ بازی توپ را درون دروازه هلند جای دهد. اما این گل آفساید اعلام شد،‌ چراکه «جوردین هویتِما» از کنار دست «ساری فان‌ویینندال» فرار کرده بود و در آفساید قرار داشت.

در بازی دیگر این گروه،‌ کامرون بلیط خود را برای ورود به دور بعد با گل «آژارا شوت» صادر کرد. این گل پیروزی ۲ بر ۱ کامرون مقابل نیوزیلند را در آخرین ضربات بازی تثبیت کرد. این گل که در دقیقه پنجم وقت اضافه نیمه دوم به دست آمده بود در حالی بود که گل اول «آژارا» به واسطه گل به خودی «آئورل آوونا» بی‌اثر شده بود.

کامرون به عنوان یکی از چهار تیم برتر که در مقام سوم قرار گرفته بودند به مرحله بعد راه پیدا کرد،‌ در حالی که نیوزیلند پس از سه شکست از دور رقابت‌ها حذف شد. این نتیجه حذف آرژانتین از مسابقات را نیز رقم زد.

«آژارا» در دقیقه ۱۲ نیمه دوم با ضربه پای چپ و پشت سر گذاشتن «اَبی اِیرسیق» دروازه حریف را باز کرد. اما زمانی که «آئورل آوونا» ضربه «کِیتی بووِن» را سهواً به طرف دروازه تیم خودش منحرف کرد،‌ نه تنها گل «آژارا» بی‌اثر شده بود،‌ بلکه با آن نتیجه هر دو تیم از جام جهانی حذف می‌شدند.

نیوزیلند به حملات خود شدت بخشیده بود در حالی که کامرون دچار لغزش و ضعف شده بود،‌ اما «آژارا» خونسردی خود را حفظ کرد و در واپسین لحظات وقت اضافی،‌ دروازه «اِرین نِیلِر» را با ضربه پای راست خود از داخل محوطه جریمه باز کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش