آزمایش اجباری کرونا در فرودگاه‌های آلمان برای مسافران از مبداهای پرخطر

بحث‌هایی درباره اخلاقی نبودن اجبار مردم به انجام آزمایش مطرح شده‌ است

با افزایش سفرهای تابستانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هم در حال افزایش است- Ina FASSBENDER / AFP

آلمان از افرادی که تعطیلات را در مناطق دارای ریسک بالای کرونا می‌گذرانند، به‌صورت رایگان و اجباری آزمایش می‌گیرد.

این تدابیر پس‌ازآن اعلام شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اعلام کرد که در روزهای اخیر تعداد مبتلایان افزایش‌یافته و موجب نگرانی شده است.

آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برای کاهش سرعت گسترش ویروس کرونا، از افرادی که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به سفر می‌رود به‌صورت رایگان آزمایش می‌گیرد.

جنز اسپان، وزیر بهداشت آلمان، در توییتر نوشت: «ما نباید اجازه دهیم کسانی که از تعطیلات برمی‌گردند به‌طور ناخواسته دیگران را مبتلا کنند و زنجیره‌های جدیدی از ابتلا به ویروس پیدا شود.»

پس‌ازاین تصمیم آلمان، بریتانیا هم دستورالعمل قرنطینه جدیدی برای مسافران اسپانیا وضع کرد. اسپانیا با باز کردن اماکن گردشگری در فصل تابستان اروپا را دچار وحشت کرده است.

با افزایش سفرها پس از چند ماه، افزایش مبتلایان به ویروس کرونا هم در حال افزایش است. نگرانی‌هایی درباره احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا در آلمان، با بحث‌هایی درباره اخلاقی بودن اجبار مردم به انجام آزمایش همراه شده است.

آلمان ۱۳۰ کشور را به‌عنوان کشورهایی که دارای خطر بالای ویروس کرونا هستند در نظر گرفته که ترکیه، مصر و آمریکا ازجمله آن‌ها هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درعین‌حال، وزیر بهداشت به تلویزیون ARD گفت که این فهرست به‌صورت روزانه موردبازنگری قرار می‌گیرد. او افزود از این‌که بسیاری از آلمانی‌ها تعطیلات را در اسپانیا گذرانده‌اند نگران است.

خانم مرکل هم پیش‌ازاین گفته بود که جبران شکست در بازی باخته سخت است.

هلگا براون، رئیس دفتر صدراعظم هم گفت: «همه نشانه‌ها حاکی از آن است که پایین نگه‌داشتن شمار مبتلایان در تابستان راحت‌تر از پاییز یا زمستان است.»

همه این‌ها صحبت‌های مارکوس زودِر، نخست‌وزیر ایالت بایرن که هشدار داده بود مسافران اسپانیا می‌توانند «ایشگل‌های کوچک» به وجود بیاورند را تائید می‌کند. اشاره او به پیست اسکی ایشگل اتریش است که مسافرانی که از آن بازگشتند، منبع نخستین موارد ویروس کرونا در آلمان بودند.

آقای زودِر که به‌عنوان کاندیدای احتمالی جانشینی آنگلا مرکل، صدراعظم المان، در نظر گرفته‌ می‌شود، اعلام کرد که به‌محض آماده شدن مقدمات قانونی از سوی دولت مرکزی، باواریا آماده انجام آزمایش‌ها در فرودگاه‌هاست.

روز جمعه آلمان شاهد ۸۱۵ مورد جدید ویروس کرونا بود که بالاترین رقم در دو ماه گذشته اعلام شد.

تا روز دوشنبه آزمایش کرونا در بیش از ۲۰۵ هزار و ۵۹۰ نفر در آلمان مثبت شده و حدود ۹ هزار مرگ براثر این ویروس ثبت شده‌است.

© The Independent

بیشتر از جهان