مشاور امنیت ملی ترامپ به کرونا مبتلا شد

رابرت اوبراین، پس از شرکت در یک مراسم خانوادگی به ویروس آلوده شده است

رابرت اوبراین در کنار ایوانکا ترامپ - CHIP SOMODEVILLA / Getty Images via AFP

بنا به گزارش‌ها، نتیجه تست کرونای رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پس از شرکت در یک مراسم خانوادگی مثبت بوده، و او هم‌اکنون خود را در خانه‌اش قرنطینه کرده و از آن‌جا کار می‌کند.

اوبراین، جمهوری‌خواه ۵۴ ساله، چهارمین مشاور امنیت ملی است که در کابینه آقای ترامپ خدمت می‌کند و از سال ۲۰۱۹ عهده‌دار این سمت بوده‌است. گزارش تشخیص کرونای او را نخستین بار جنیفر جیکابز، گزارشگر کاخ سفید بلومبرگ نیوز مخابره کرد.

او نزدیک‌ترین مقام رسمی کاخ سفید به رئیس جمهوری است که مبتلا به ویروس کرونا شده است. کرونا از زمان آغاز همه‌گیری جهانی، به مرگ دست‌کم ۱۴۹ هزار آمریکایی منجر شده است.

به گزارش بلومبرگ نیوز، دفتر آقای اوبراین در کاخ سفید نزدیک «اتاق بیضی» رئیس جمهوری و نیز دفتر کار معاون رئیس جمهور در ضلع غربی کاخ سفید بود.

کاخ سفید برای کارکنان خودش و مقام‌های بلندپایه نزدیک به رئیس جمهوری، تجهیزات تست و ردگیری چشم‌گیری دارد، که بنا به گزارش‌ها هر روز آزمایش تشخیص کووید-۱۹ می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



در بیانیه‌ای خطاب به ایندیپندنت، کاخ سفید نتیجه آزمایش آقای اوبراین را تایید کرد و گفت که عوارض خفیف مربوط به این ویروس را دارد.

کاخ سفید گفت: «نتیجه تست کووید-۱۹ رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی، مثبت بود.»

بیانیه کاخ سفید همچنین گفت که «خطر ابتلای رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور وجود ندارد» و «کار شورای امنیت ملی بدون وقفه ادامه دارد، و آقای اوبراین از محل امنی» بیرون از کاخ سفید به کار مشغول است.

© The Independent

بیشتر از جهان