کریستین لاگارد رهبران زن را برای نقش‌شان در بیماری همه‌گیر ستود

به گفته او زنان تمایل دارند تا کار بهتری انجام دهند

کریستین لاگارد،رئیس بانک مرکزی اروپا-Alain JOCARD / AFP

رئیس بانک مرکزی اروپا (ای سی بی ECB) اظهار داشت که در طول همه‌گیری ویروس کرونا، رهبران زن نسبت به همتایان مرد خود عملکرد بهتری داشته‌اند.

کریستین لاگارد گفت، از زمانی که جهان با شیوع جهانی کووید-۱۹ روبه‌رو شده است، دیدن سیاستها و شیوه‌های ارتباطی به کاررفته در کشورهایی که توسط زنان اداره می‌شود «بسیار خیره‌کننده» است.

واشنگتن پست از این رئیس بانک مرکزی پرسید که نظرش راجع به آنچه اروپا درطول ویروس کرونا درباره رهبری سیاسی آموخته است چیست، و این که پس از خروج از قرنطینه چه چیزی به این قاره کمک کرده است.

او در پاسخ گفت: «من از طرف خودم می‌گویم که فهمیده‌ام زنان تمایل دارند کار بهتری انجام دهند.» 

کشور آلمان به رهبری آنگلا مرکل در مقایسه با تلفات مرگ ده‌ها هزار نفری در کشورهای همسایه مانند ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا، با ۹ هزار مرگ مواجه شد.

کشورهای نروژ، دانمارک و فنلاند (کشورهای اروپایی با نخست‌وزیران زن) صدها مرگ را ثبت کرده‌اند، در حالی که سوئد تصمیم گرفت برعکس آنچه سایر کشورهای اسکاندیناوی انجام دادند، اقتصاد خود را به قرنطینه نبرد و به این ترتیب تاکنون با بیش از ۵هزار و۶۰۰ مرگ روبه‌رو شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم لاگارد در آن گفت‌وگو درباره واکنش رهبران زن در مواجهه با کووید-۱۹ گفت: «بسیار جذاب بود.»

او گفت: «وقتی به آن کشورهایی که توسط زنان اداره می‌شود بنگرید، به مسیری که طی کرده‌اند، به سیاست‌هایی که اتخاذ کرده‌اند و شیوه ارتباطی‌شان در عمل، می‌بینید که «کاملا خیره‌کننده» بود.

او افزود:«این تعصب زنانه من است و من با جانبداری از این تعصب مخالفتی ندارم.»

در ماه مارس، هنگامی که گسترش ویروس کرونا در اروپا آغاز شد، نخست وزیر نروژ، ارنا سولبرگ، یک نشست مطبوعاتی تنها برای کودکان برگزار کرد تا آنها بتوانند سوالات خود را در مورد شیوع کووید-۱۹ بپرسند.

در جایی دیگر، جاسیندا آردنر، رئیس جمهوری نیوزیلند نیز برای اعمال قرنطینه زودهنگام مورد تحسین قرار گرفت و این کشور تا به امروز تنها ۲۲ مورد مرگ داشته است.

خانم لاگارد با توییت کردن ویدیویی از مصاحبه‌اش با واشنگتن پست، گفت که «درمورد نقش خیره‌کننده رهبران زن در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا» سخن گفته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان