ناسا: کاوشگر پرسویرنس آماده پرتاب است

مقصد این کاوشگر سیاره مریخ است

ناسا: «ماموریت‌ها به مریخ دشوار است و ما هیچ پدیده‌ای را قطعی تلقی نمی‌کنیم.»-Kim SHIFLETT / NASA / AFP

سازمان فضایی و هوانوردی آمریکا (ناسا) پیشاپیش برنامه پرتاب کاوشگر «پِرسِویِرِنس» را در هفته آینده اعلام کرد و گفت که این سفینه آماده پرتاب است.

ماموریت و قابلیت این کاوشگر از «آزمایشات آمادگی پرواز» که آخرین بررسی فنی مهم پیش از پرتاب است، با موفقیت گذشته است. در جریان این آزمایش ناسا و تیم موشکی آن آمادگی این سفینه را برای پرتاب به  فضا تایید و مجوز آن را صادر کرده‌اند.

در بخشی از این آزمایشات نهایی، کاوشگر و سفیه پرتابش و نیز نرم‌افزار و افراد تیم مسؤول این پروژه بازبینی و تایید شدند. 

حال این سفینه بر سکوی خود که روز ۳۰  ژوئیه در ساعت ۷:۵۰ دقیقه بامداد به وقت شرق آمریکا گشوده خواهد شد، آماده است. 

جیم بریدن استین، مدیر اداری ناسا گفت: «سپاس عمیق ما به تیم‌های بسیاری که سخت کوشیدند تا پرسویرنس را در این دوران سخت آماده پرتاب کنند.

این ماموریت نمایانگر روحیه ملت ما برای رویارویی شجاعانه با مشکلات و همکاری برای یافتن راه حل است. دانش فوق‌العاده پرسویرنس ماموریت‌های شجاعانه انسان را ممکن کرده و الهام‌بخش همه ما خواهد بود.» 

ناسا خاطرنشان کرده است که در روزها و سال‌های آینده، ماموریت‌های به مریخ، این سازمان را با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد کرد. 

مت والاس، معاون پروژه «آزمایشگاه جت پیشران» (جِی پی ال) در کالیفرنیای جنوبی گفت: «خوش‌وقتیم که نقطه عطف دیگری را با تکمیل آزمایشات آمادگی پرتاب (پرسویرنس) پشت سر گذاشتیم.

ما در تمام مراحل پیش از پرتاب و بازکردن سکو در هفته آینده، تلاش خواهیم کرد از مشکلات پرهیز کنیم تا مطمئن شویم این کاوشگر با موفقیت در راه است. ماموریت‌ها به مریخ دشوار است و ما هیچ پدیده‌ای را قطعی تلقی نمی‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان