توییتر دسترسی هکرها به پیام‌های خصوصی ۳۶ حساب کاربری را تایید کرد

توییتر پیش‌تر گفته بود که هکرها از ۴۵ حساب تاییدشده از جمله حساب‌های جوبایدن، ایلان ماسک و بیل گیتس توییت کرده‌اند

یک سخنگوی توییتر گفت ابزار پیاده سازی، اجازه دسترسی به پیام‌های خصوصی توییتری را نمی‌دهد - OLIVIER DOULIERY / AFP

توییتر اعلام کرد، هکرهایی که به حساب‌های کاربران شناخته شده این رسانه اجتماعی نفوذ کردند، احتمالا پیام‌های خصوصی ۳۶ تن از کاربران را خوانده‌اند. 

اعلام این خبر در حالی است که توییتر تحقیقات خود درباره تاثیرات حمله هکری که احتمالا بزرگترین حمله سایبری علیه آن است را ادامه می‌دهد. 

طی این حمله سایبری، هکرها پیام‌هایی مربوط به اخاذی بیت‌کوین را برای شماری از حساب‌های کاربران شاخص پست کردند و از دنبال‌کننده‌ های آنان خواستند تا به یک آدرس خاص، بیت‌کوین واریز کنند و به آنان وعده دروغین دادند که در عوض بیت‌کوین بیشتری دریافت خواهند کرد. 

اما کارشناسان گفتند هکرهای پشت این حمله سایبری، احتمالا دسترسی گسترده‌تری به این حساب‌ها داشته‌اند، و این احتمال وجود دارد که اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه که دیده می‌شود، به سرقت رفته باشد. 

توییتر گفت، یکی از ۳۶ حساب هک شده که بخش پیام‌های خصوصی‌اش نیز مورد دستبرد قرار گرفته، متعلق به یک مسئول منتخب هلندی است، هر چند نشانه‌ای مبنی بر این که مکالمات خصوصی دیگر مسئولان منتخب دیده و خوانده شده باشد، در دست نیست. توییتر به این که ۳۵ حساب دیگر متعلق به چه کسانی است، اشاره‌ای نکرد. 

توییتر پیش‌تر گفته بود که هکرها از ۴۵ حساب «تاییدشده» توییت کردند، از جمله از حساب متعلق به افراد مشهوری چون ایلان ماسک و بیل گیتس، کارآفرین‌های شناخته‌شده و جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا. 

توییتر به این سوال که آیا ۳۶ حسابی که احتمالا پیام‌های خصوصی‌شان خوانده شده، دربرگیرنده حساب‌های «تاییدشده» است یا نه، جوابی نداد. 

به طور کلی، فردی که توانایی توییت کردن از یک حساب را داشته باشد، می‌تواند پیام‌های از قبل ارسال شده یا گرفته شده‌ای را که حذف نشده‌اند، بخواند. 

بنابراین احتمال این که پیامهای خصوصی برخی از شناخته شده‌ترین افراد جهان، توسط هکرها خوانده شده باشد، وجود دارد. اف‌بی‌آی در حال تحقیق بر روی این حمله سایبری، از دفتر خود در سانفرانسیسکو است. 

توییتر پیشتر گفت که هکرها داده‌های بزرگی را از هشت حساب متعلق به افراد معروف، مسئولان و برخی کارمندان رسانه‌ها را پیاده‌سازی کردند، که هیچ‌یک حساب‌های تاییدشده و دارای تیک آبی نبودند. 

یک سخنگوی توییتر گفت ابزار پیاده سازی، اجازه دسترسی به پیام‌های خصوصی توییتری را نمی‌دهد. 

توییتر همچنین گفت، هکرها در حساب‌هایی که به آنها دسترسی یافتند، توانسته‌اند شماره تلفن، و آدرس‌های ایمیل را مشاهده کنند اما به رمز عبور دسترسی نیافتند. 

© The Independent

بیشتر از جهان