پلیس بهبهان: تجمع‌کنندگان را با «صلابت» به منازلشان هدایت کردیم

سپاه خراسان: چند نفر را به اتهام دعوت به تجمع دستگیر کردیم

تجمع اعتراضی مردم بهبهان مقابل بانک ملی-عکس از انتخاب

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان در خصوص تجمع اعتراضی شب گذشته (پنجشنبه) مردم در این شهر مدعی شد: «تعداد کمی از مردم برای اعتراض به وضعیت اقتصادی تجمع کرده بودند، سعی کردیم آنها را متفرق کنیم، اما شعار هنجارشکنانه سر دادند و پلیس هم با صلابت آنها را متفرق کرد.»

این تجمع در مقابل بانک ملی برگزار شد که در جریان اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ صحنه درگیری خونین نیروهای امنیتی با مردم بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد عزیزی با ادعای اینکه گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و «ضربه زدن به نظام» را دارند به ایرنا گفت: «آرامش برقرار است و خسارتی هم به بار نیامد و پلیس مردم را به منازلشان هدایت کرد.» او در ادامه گفت که «این افراد معاند دوست مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده‌اند.»

شهرستان بهبهان در ۲۰۰ کیلومتری شرق اهواز و در مرز خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد. این منطقه در جریان اعتراض‌های مردمی آبان‌ماه ۱۳۹۸ با سرکوب خشن نیروهای امنیتی مواجه بود و فاجعه کشتار در نیزار ماهشهر نیز در جنوب استان خوزستان اتفاق افتاد.

عزیزی در حالی از آرامش و هدایت مردم به منازلشان سخن می‌گوید که گزارش‌های مردمی حاکی از شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان در بهبهان است. گزارش نت‌بلاکز نیز حاکی از اختلال در شبکه اینترنت استان خوزستان است. نت‌بلاکز در جریان اعتراض‌های مردمی آبان ۹۸ نیز از قطعی اینترنت در ایران خبر داد. نیروهای امنیتی با استفاده از فرصت ایزوله ایران از جهان خارج به کمک قطع اینترنت، اعتراض‌های مردمی را به طور خشونت‌آمیز سرکوب کردند.

اما در حالی که برخی گزارش‌ها از فضای امنیتی در تهران، ارومیه، و خراسان و شیراز خبر می‌دهد، سپاه استان خراسان رضوی از دستگیری چند نفر به اتهام «فراخوان برای تجمع اعتراضی» خبر داد.

مشهد در جریان اعتراض‌های دی‌ماه ۱۳۹۷، مبدا شروع اعتراض‌های مردمی بود.

بسیاری از ناظران بر این باورند با توجه به شدت وخامت وضعیت اقتصادی در ایران و عمیق‌تر شدن نارضایتی مردم از حکومت که به سوء مدیریت دولت در کنترل شیوع کووید-۱۹ بیشتر شده، اعتراض‌های مردمی متعدد و با فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر پیش رو است.

بیشتر از