ایوانکا ترامپ متهم به نقض قانون اخلاقیات دولت فدرال شد

نقض قانون با حمایت از محصولات کارخانه‌داری که حامی سرسخت پدرش است

دختر رییس جمهور پیش‌تر نیز به خاطر رفتار خود در منصبی دولتی مورد انتقاد قرار گرفته است - MANDEL NGAN / AFP

ظاهرا ایوانکا ترامپ محصولات شرکتی را ستایش کرده که مدیرعامل آن یکی از طرفداران جسور پدرش است و به همین خاطر خود را به دردسر انداخته چرا که احتمالا قانون اخلاقیات دولت را نقض کرده است.

خانم ترامپ تصویری از خود توییت کرد که کنسرو لوبیای شرکت گویا را در دست گرفته است و در توضیح آن نوشت: «اگر محصول گویا است باید خوب باشد. [به اسپانیایی:] اگر محصول گویا است باید خوب باشد.» (خانم ترامپ به اسپانیایی صحبت کردن معروف نیست)

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به محض این که او این توییت را منتشر کرد، منتقدان به این نکته اشاره کردند که به عنوان مشاور رسمی رییس جمهور، خانم ترامپ براساس قانون اخلاقیات فدرال تحت عنوان «استفاده از منصب دولتی برای سود شخصی» ممنوع از تبلیغ محصولات تجاری است.

بخشی که از خانم ترامپ به آن خاطر انتقاد شده، می‌نویسد: «یک کارمند نباید از منصب یا عنوان یا اختیار دولتی خود استفاده کند تا هر محصول، سرویس یا تجارتی را تبلیغ کند یا اجازه استفاده از عنوان خود را برای چنین تبلیغی بدهد.»

خانم ترامپ تنها دختر رییس جمهور نیست او در عین حال عنوان رسمی «مشاور رییس جمهور» را یدک می‌کشد.

گرچه او و همسرش مناصب رسمی دولتی دارند اما هر دو از دریافت دست‌مزد خود صرف نظر کرده‌اند که البته باعث نمی‌شود از قوانین حاکم بر کارمندان دولت معاف شوند.

ستایش او از شرکت گویا بعد از آن اظهار شد که رابرت اونانو، مدیرعامل این شرکت در مراسم کاخ سفید با حضور دیگر رهبران تجاری کشور حاضر شد. در سخنانش او رییس جمهوری را «سازنده‌ای بی‌نظیر» نامید و گفت ایالات متحده «خوش‌بخت» است که او را به عنوان رییس قوه مجریه دارد.

مخالفان دونالد ترامپ از جمله افراد ترقی‌خواه مشهوری نظیر الکساندریا اوکاسیو کورتز و لین مانوئل میراندا به سرعت بعد از این اظهارات خواستار بایکوت محصولات این شرکت شدند و چند روز بعد خانم ترامپ تصمیم گرفت طرف گویا را بگیرد.

دختر رییس جمهور پیش‌تر نیز به خاطر رفتار خود در منصبی دولتی مورد انتقاد قرار گرفته است.

او برای تجارت‌های متعدد خود در چین برنده چندین مارک تجاری شد، که در تناقض با ادبیات شدیدا ضد پکن آقای ترامپ است و همین‌طور در تضاد با ادعاهای ظاهرا بدون مدرک او علیه پسر جو بایدن، هانتر، است که به ادعای او «میلیون‌ها دلار از چین پول درآورده است.»

در ماجرایی دیگر نیز کشف شد خانم ترامپ قبل از این که رسما به مقامی دولتی تبدیل شود از ایمیل شخصی خود برای انجام کارهای دولتی استفاده کرده است.

در میان ایمیل‌های شخصی او پیامی وجود داشت که به یکی از مقامات کاخ سفید به عنوان «رییس دفتر» او اشاره می‌کرد.

© The Independent