ثبت بیشترین مرگ بیماران مبتلا به کرونا در ایران

در یک روز گذشته ۲۲۱ نفر از بیماران جانشان را از دست داده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت  از ثبت بالاترین میزان مرگ بیماران مبتلا به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

سیما سادات لاری در کنفرانس خبری روزانه خود گفته است که « در طول ۲۴ ساعت گذشته،۲۲۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.»

در روزهای گذشته آمار مرگ در اثر کووید ۱۹ در ایران به‌شدت صعودی شده است و مقام‌های بهداشتی هنوز دلیل این افزایش در آمار مرگ را اعلام نمی‌کنند.

در حالی که رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت و دیگر مقام‌های سیاسی وقوع موج دوم کرونا در ایران را رد کرده‌اند، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر پزشکان دلیل افزایش شمار مرگ بیماران را ناشی از وقوع موج دوم کرونا و افزایش قابل‌توجه شمار مبتلایان می‌دانند.

این افزایش البته در آمارهای وزارت بهداشت خود را نشان نمی‌دهد و سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز شمار بیماران جدید را دو هزار و ۷۹  نفر اعلام کرده است.

شمار مبتلایان به کرونا پس از کاهش محدودیت‌ها در هفته پایانی اردیبهشت و بازگشایی اماکن اقتصادی و مذهبی به‌سرعت افزایش یافت و در روز ۱۵ خرداد به ۳۵۰۸ نفر رسید.

پس از این رویداد، حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی در حساب کاربری خود در توئیتر به مقام‌های بهداشتی هشدار داد که « «وقتی شمار ابتلا به کرونا در کشوری بالا می‌رود این پیام به همسایگان منتقل می‌شود که در تعامل انسانی و انواع حمل‌ونقل و لجستیک با آن کشور باید احتیاط بیشتری کرد و این یعنی تضعیف اقتصاد ملی و تجارت بین‌المللی کشور.»

پس از این مداخله مشاور حسن روحانی، آمارهای روزانه وزارت بهداشت کاهشی شد.

از ابتدای همه‌گیری کرونا، جمهوری اسلامی متهم بوده که با دست‌کاری در آمار و اطلاعات مربوط به این بیماری، سبب فریب ایرانیان و جامعه جهانی شده است.

روز گذشته علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت که «احتمالاً ۲۰ تا ۲۵ درصد تهرانی‌ها به کرونا مبتلا شده باشند و تعداد مبتلایان ۱۰ تا ۱۹ساله دو برابر شده‌ است.»

ابتلای ۲۰ تا ۲۵ درصد از تهرانی‌ها به کرونا به این معنا است که تنها در پایتخت ایران ۲ تا سه میلیون نفر به این ویروس آلوده شده‌اند. این در حالی است که وزارت بهداشت شمار بیماران کووید ۱۹ از ابتدای همه‌گیری تاکنون در سراسر ایران را ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در پایتخت تأکید کرد: «معتقدیم باید محدودیت‌های غیر منفعلانه و سخت‌گیرانه‌ای ولو در بازه زمانی کوتاه انجام شود که عمده هدف ما از این موضوع استراحت دادن موقت به کادر بهداشتی و درمانی است.»

همچنین رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد وضعیت کنونی کرونا در ایران  گفته است که «وقتی تخت‌های بیمارستانی پر است، یعنی اوضاع خراب است.»

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت «استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار هستند.»

بیشتر از