مجله وگ پرتغال به دلیل زیبا جلوه دادن بیماری روحی عذرخواهی کرد

تصویر «ناراحت کننده»‌ منتشر شده روی جلد این مجله حذف شد

این مجله برای تصمیم حذف کلی جلد، مورد ستایش گسترده‌ای قرار گرفت - Vogue Portugal/Branislav Simoncik

مجله وگ پرتغال با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد، چراکه بیماری روحی را عاشقانه جلوه داده است و به دنبال آن، یکی از تصاویر جلد مجله خود را برای فروش در روزنامه‌فروشی‌ها حذف کرد.

این نشریه با انتشار پستی دراینستاگرام نوشت: «درمورد موضوع بسیار مهمی چون بیماری روحی نمی‌توانیم هم‌فکر نباشیم.

وگ پرتغال تصمیم گرفته تا یکی از چهار تصویر جلد شماره ژوئیه - آگوست خود را حذف کند، که در آن صحنه‌ای از یک آسایشگاه روانی را به تصویرکشیده است. علاوه بر آن داستان داخل مجله که براساس این تصویر پشت جلد، به موضوع بیماری روحی می‌پردازد، حذف خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجله وگ، به دلیل ایجاد هرگونه بی‌احترامی و یا ناراحتی بابت این عکس، عمیقا عذرخواهی می‌کند.

با تأمل در این موضوع دریافته‌ایم که موضوع بیماری روحی نیازمند روی‌کردی عمیق‌تر است، بنابراین صادقانه عذرخواهی می‌کنیم.»

هفته گذشته این نشریه از چهار تصویر پشت جلد مجله‌اش در مورد «مساله جنون» رونمایی کرد که یکی از آن‌ها زنی تحت مراقبت را در یک آسایشگاه روانی نشان می‌دهد.

این عکس توسط برانیسلاو سیمونچیک گرفته شده است و به رمان سیلویا پلات به نام «حباب شیشه» (The Bell Jar) و هم‌چنین فیلم «دختر از هم گیسخته» در سال ۱۹۹۹ مرتبط است.

جو لوگران مدیر طرح «زمان تغییر» که پویشی ضد احساس حقارت از بیماری روحی است و توسط گروه بازنگری بیماری ذهنی و روحی (Mind and Rethink Mental Illness) اداره می‌شود به ایندیپندنت گفت: «این تصویر جلد ناامیدکننده و منسوخ شده است.»

در عین حال کاربران رسانه‌های اجتماعی تصویر جلد را «بسیار غیرمحترمانه» نامیده و مجله وگ پرتغال را به این متهم کردند که آسایشگاه‌های روانی را زیبا جلوه داده است.

این نشریه در ابتدا به این انتقادات واکنش نشان داد و با بیانیه‌ای به خوانندگان اطمینان داد که این طرح جلد به دنبال «کشف مفهوم تاریخی بیماری روحی بوده است و در واقع  بازتاب زندگی واقعی و داستان‌های حقیقی است.»

این بیانیه گفت که این تصویر «متأثر از تحقیقی عمیق در صدها گزارش تصویری است و از مستندهای مشهور و مرتبط به دست آمده که تصاویر آسایشگاه‌های روانی را ثبت کرده است.»

این مجله برای تصمیم حذف کلی جلد، مورد ستایش گسترده‌ای قرار گرفت.

یکی از خوانندگان زیر پست اینستاگرام نوشت: «سپاس‌گزارم! امیدوارم که بتوانید در گروه خود تحقیقات بیشتری انجام دهید و بدانید که موارد این چنینی چطور باید منتشر شوند و یا این که چطور از تکرار دوباره آن جلوگیری کنید.»

و شخص دیگری در تأیید نوشت:«ممنونم! این موضوع بسیار مهم است!»

© The Independent

بیشتر از جهان