خیز مجلس برای طرح سؤال یا استیضاح روحانی

دو نماینده مجلس گفته‌اند به‌زودی روحانی را برای پاسخگویی به مجلس می‌کشانند

احتمالا حملات مجلس به رئیس‌جمهور در حد تهدیدهای لفظی و یا استیضاح تعداد محدودی از وزرا باقی خواهد ماند- مهر

ناصر موسوی لارگانی و احمد امیرآبادی در حساب توییتری خود خواستار طرح سؤال یا حتی استیضاح و برکناری حسن روحانی شده‌اند.

روز گذشته ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان نوشت که طرح سؤال از روحانی آماده شده و در جلسه یکشنبه آینده مجلس به‌جریان خواهد افتاد.

سؤال از رئیس‌جمهور نیاز به تائید دوسوم نمایندگان مجلس دارد. هنوز مشخص نیست که این تعداد نماینده حاضر به امضای این طرح باشند.

این نماینده اصولگرای مجلس، دلیل تهیه این طرح را « تورم افسارگسیخته، افزایش روزانه قیمت طلا، سکه، ارز و مسکن» اعلام کرده است.

آقای لارگانی شرایط کنونی را «غیرقابل‌تحمل» دانسته و گفته که اعتراض مردم را به‌حق می‌داند.

هفته پیش، احمد امیرآبادی فراهانی، دیگر نماینده مجلس نیز در واکنش به سخنان روحانی درباره امکان‌پذیر بودن مذاکره با آمریکا در صورت بازگشت به برجام به روحانی هشدار داده بود که «مجلس یازدهم به‌جای پذیرش برجام شما را برکنار خواهد کرد.»

آقای امیرآبادی که نماینده قم در مجلس است اعلام کرده که آقای روحانی «بازار مسکن، ارز و اقلام اساسی مردم» را رها کرده و به فکر مذاکره با «قاتلان سلیمانی» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه با توجه به ترکیب کنونی مجلس، طرح سؤال از رئیس‌جمهور یا حتی استیضاح و برکناری او می‌تواند رأی کافی نمایندگان را جلب کند، ولی حرکت مجلس در این مسیر به اشاره علی خامنه‌ای بستگی دارد.

به‌نظر می‌رسد رهبر جمهوری اسلامی برنامه‌ای برای فشار بیش از اندازه به حسن روحانی تا پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری او در مرداد سال آینده ندارد و حملات مجلس به رئیس‌جمهور در حد تهدیدهای لفظی و یا استیضاح تعداد محدودی از وزرا باقی خواهد ماند.

بیشتر از