نماینده سابق مجلس می‌گوید قاضی منصوری زنده است

مهدی کوچک‌زاده مدعی‌ست قاضی منصوری مرگ خود را «صحنه‌سازی» کرده است

تصویری از حمل جسد قاضی منصوری در بخارست -  Inquam Photos/Octav Ganea via REUTERS 

با گذشت چند روز از پیدا شدن جسد قاضی منصوری در هتل محل اقامت وی در بخارست، هنوز هم گمانه‌زنی‌ها درباره حقیقت مرگ این قاضی قراری بسیار است. دو روز پیش بود که انتشار عکس‌هایی از غلامرضا منصوری شبهات درباره این مرگ مشکوک را بیشتر می‌کرد.

در عکس‌هایی که قوه قضاییه از منصوری منتشر کرد ، مشخص است که قاضی منصوری از اندامی تنومند و فربه برخوردار بوده که با تصاویر منتشر شده از جسد او هنگام انتقال از هتل، هم‌خوانی ندارد. پس از انتشار این عکس‌ها بود که عده‌ای نسبت به مرگ قاضی فراری ابراز تردید کردند. 

دو روز پیش بود که وکیل غلامرضا منصوری گفت که مرگ موکلش برای مقام‌های قضائی ایران محرز نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امیرحسین نجف‌پورثانی گفته بود که شبهه در مورد مرگ این قاضی از شبکه‌های اجتماعی آغاز شده و برخی کاربران با بررسی عکس‌هایی که از کیسه حمل جسد منتشر شده است می‌گویند که محتوای این کیسه چیزی غیر از «غیر از کالبد یک انسان» است. 

امروز اما نجف‌پورثانی، وکیل غلامرضا منصوری، گفته عکس‌هایی که قوه‌قضایی از غلامرضا منصوری منتشر کرد، «اخیرا گرفته نشده و قدیمی است». 

او گفته: «منصوری اخیرا به‌دلیل بیماری وزن زیادی از دست داده بود و در ویدیویی که خودش اخیرا منتشر کرد، روشن بود که از قبل لاغرتر شده‌.»

برخی رسانه‌های اصول‌گرا و البته فعالین مجازی نزدیک به این جریان سیاسی در کشور از دیروز با مقایسه دو تصویر از غلامرضا منصوری که در یکی‌ چاق است و دیگری تصویر حمل جنازه او است، در مردن یا نمردن منصوری تردید وارد کرده‌اند. 

در آخرین نمونه آن مهدی کوچک‌زاده، چهره  شناخته‌شده اصول‌گرایان و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تلویحا مدعی شده غلامرضا منصوری «زنده » است و با ثروتی که دارد صحنه‌ مرگ خود را «بازسازی» کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

. در باره منصوری متهم فراری و عدم تطابق ظواهر آنچه در کاور است با جثه وی حرفهای قابل تامل زیادی زده شده به ذهن من یک نکته هم عجیب آمد چرا انتقال دهندگان کاور، لباس مخصوص کسانی را به تن کرده اند که مسئولیت رسیدگی به بیماران کرونایی از نزدیک را دارند؟ و به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند؟ چرا هیچ تصویری از محل افتادن بدن متهم روی زمین منتشر نشده؟ با پولهای بادآورده حرام هنگفت می شود مرد ولی زنده ماند! با حضرت عزرائیل هم گاوبندی می کنند! #غلامرضا_منصوری #قاضی_منصوری

A post shared by مهدی کوچک زاده (@kouchakzadeh_mahdi) on

مهدی کوچک‌زاده در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به عکس‌هایی که از لحظه انتقال جسد قاضی منصوری منتشر شده است، نوشته « چرا انتقال دهندگان کاور لباس مخصوص کسانی را به تن کرده‌اند که مسئولیت رسیدگی به بیماران کرونایی از نزدیک را دارند؟ و به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند؟»

کوچک‌زاده نوشته است که « چرا هیچ تصویری از محل افتادن متهم روی زمین منتشر نشده است؟ با پول‌های حرام بادآورده حرام هنگفت می‌شود مرد ولی زنده ماند!» 

هرچند که مقامات جمهوری اسلامی در وزارت خارجه و هم‌چنین دادستان کل کشور می‌گویند که در پی کشف حقیقت ماجرای مرگ قاضی فراری قوه قضاییه نظام هستند و از رسما از مقامات کشور رومانی هم خواستند تا ابعاد این مرگ مشکوک را روشن کنند اما هم‌چنان بازار حدس‌ و گمان‌های مختلف درباره مرگ قاضی فراری وجود دارد. 

دو روز پیش بود که روح‌الله حسینیان ر‌ئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در اظهارنظری عجیب گفته بود که «انگشت اتهام در مرگ قاضی منصوری متوجه پلیس بین‌الملل است».

حسینیان حسینیان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان گفت سرویس‌های امنیتی-اطلاعاتی غرب قاضی منصوری را کشته باشند، مدعی شده بود: «من که شخصا در چندین کنفرانس بین‌المللی شرکت کرده‌ام از رفتار پلیس بین‌الملل با متهمان اطلاع دارم. پلیس بین‌الملل متهمان را چنان شکنجه می‌کند که بسیاری از آنها زیر آن شکنجه‌ها جان می‌دهند. به صورت می‌توان گفت که پلیس بین‌الملل در مواردی برای کسب اطلاع از موضوعی به خصوص آن قدر متهمان را مورد ضرب و ستم و آزار و اذیت قرار داده است که آنها جان خود را از دست داده‌اند».

نام قاضی غلامرضا منصوری که در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به فساد گسترده در قوه قضاییه به عنوان متهم ردیف نهم مطرح شد. در جریان برگزاری دادگاه اکبر طبری مشخص شد که قاضی منصوری در یک فقره رشوه‌گیری مبلغ ۵۰۰هزار یورو از یکی از متهمان فساد اقتصادی دریافت کرده است. پس از آن بود که قاضی فراری  وعده داد که به زودی به ایران برمی‌گردد. او جمهوری اسلامی را «حرم» نامیده بود و قول داده بود که به زودی به ایران برگردد هرچند که بازگشایی یک پرونده حقوق بشری علیه او در کشور رومانی او را به ماندن در این کشور مجبور کرد و نهایتا روز جمعه خبر پیدا شدن جسد این قاضی با سابقه و رده‌بالای قوه قضاییه در لابی هتل محل اقامتش در بخارست ابعاد پرونده او و هم‌دستاتش را پیچیده‌تر کرد.

بیشتر از