کرونا میزبانی ترامپ در روز استقلال آمریکا را لغو نکرد

دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا، در حیاط جنوبی کاخ سفید میزبان مراسم خواهند بود

مردم آمریکا همه سال روز استقلال آمریکا را در  چهارم جولای جشن می‌گیرند-NICHOLAS KAMM / AFP

مراسم روز چهارم ژوئیه در کاخ سفید، به‌رغم نگرانی قانونگذاران آمریکایی درباره شمار افراد شرکت‌کننده‌ احتمالی در مراسم همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، امسال برگزار خواهد شد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، و ملانیا ترامپ، بانوی اول، در حیاط جنوبی کاخ سفید میزبان مراسم خواهند بود. این مراسم معمولا با رژه در خیابان کانستیتوشن (قانون اساسی)، و کنسرتی در محوطه وسیع چمن در مقابل عمارت کنگره و همچنین آتش‌بازی در نزدیکی بنای یادبود واشنگتن همراه است. 

سال گذشته، آقای ترامپ تغییراتی را در برنامه مراسم چهارم ژوئیه ایجاد کرد:‌ او یک سخنرانی به برنامه افزود، آتش‌بازی را نزدیک‌تر به بنای یادبود لینکلن برگزار کرد، و نمایش رژه تانک‌ها و هواپیماهای نظامی را به برنامه عادی اضافه کرد. 

جاد دیری، معاون بخش رسانه‌ای کاخ سفید، اعلام کرد:‌ «همانطور که رئیس‌ جمهوری ترامپ گفته است، مراسم روز استقلال امسال برگزار می‌شود و برای تضمین امنیت بهداشت و سلامت شرکت‌کنندگان، شکل آن با سال گذشته فرق خواهد داشت.»

او گفت:‌ «مردم آمریکا درمبارزه با همه‌گیری جهانی جرات و روحیه بالایی نشان دادند، درست مانند عملکردی که پدران ما در مبارزه برای استقلال‌ ما از خود نشان دادند، هر دوی اینها در روز تولد آمریکا در امسال، لازم است که گرامی ‌داشته شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما قانونگذاران دموکرات نگران این هستند که این مراسم با جمع کردن هزاران نفر باعث گسترش کووید-۱۹ شود. پیشبینی می‌شود که جمعیت امسال در مراسم رژه سالانه، کوچک‌تر از سال‌های گذشته باشد، چرا که مراسم رژه، که یکی از جذابترین بخش های مراسم است ، لغو شده است. 

در ماه مه،  قانون‌گذاران در نامه‌ای به مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، و دیوید برنهارت، وزیر کشور، گفتند که با برگزاری مراسم شدیدا مخالفند. 

آنان نوشتند:‌ «با در نظر گرفتن بحران کووید-۱۹، به نظر ما چنین مراسم سلامت و امنیت هزاران آمریکایی را به خطر می‌اندازد. به علاوه، در زمان پایین آمدن بی‌سابقه وضعیت اقتصادی به علت همه‌گیری، این مراسم ممکن است به بهای میلیون‌ها دلار پول مالیات‌دهندگان تمام شود.» 

یکی از قانونگذاران امضا کننده نامه، دان بیر، در پاسخ به اعلام کاخ سفید در توییتر خود نوشت:‌ «کوچکترین اشاره‌ای به سلامت عموم یا اقدامات لازم برای تامین امنیت مردم نشده است.» 

او گفت:‌ «این فکر بسیار بدی است. مانند گردهمایی تولسا، اگر این مراسم به وجهه‌ ترامپ کمک کند، او در این مورد نیز مشکلی با به خطرانداختن سلامت دیگران ندارد.»

رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز شنبه گردهمایی بزرگی در تولسا برگزار کند، که پیشبینی می‌شود یکی از بزرگترین رویدادهای داخل فضای بسته در آمریکا، پس از ممنوعیت گردهمایی‌ها در ماه مارس، و به دنبال شیوع بیماری  کووید-۱۹ باشد.

© The Independent