قوه قضائیه تصویر جاسوس قاسم سلیمانی را منتشر کرد

در روزهای گذشته سه تصویر از این فرد منتشر شده بود که هر سه تکذیب شد

تصویر منسوب به محمود موسوی مجد- میزان

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه ساعاتی پیش تصویر منسوب به سید محمود موسوی مجد را منتشر کرد.

بر اساس اعلام غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه وی به دلیل جاسوسی از قاسم سلیمانی و انتشار اطلاعات امنیتی سپاه قدس به اعدام محکوم شده است و به‌زودی حکم او اجرا خواهد شد.

پس از آنکه سخنگوی قوه قضائیه در روز سه‌شنبه نام این فرد را اعلام کرد سه تصویر مختلف، یکی با قید احتمال و دو تصویر دیگر به‌صورت خبری منتشر شد که قوه قضائیه آن‌ها را نیز تکذیب کرده است.

از جمله تصاویر منتشر شده، تصویری مربوط به حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان و نماینده سابق علی خامنه‌ای در سپاه ولی‌عصر خوزستان بود که از سوی ایندیپندنت فارسی منتشر شد. در متن خبر ایندیپندنت اشاره شده بود که این فرد با این مشخصات در میان اطرافیان و نزدیکان قاسم سلیمانی حضور داشته و مشخص نیست که آیا او همان فردی است که به اعدام محکوم شده یا نه.

این موضوع چند ساعت بعد و با انتشار تصویر شناسنامه رئیس ستاد بازسازی عتبات و تفاوت نام پدر او با فردی که جاسوس اعلام شده، تکذیب شد. ایندیپندنت فارسی نیز بلافاصله خبر را به‌روزرسانی کرد و تصویر را از خروجی خبر برداشت.

تصویر شناسنامه سید محمود موسوی رئیس ستاد بازسازی عتبات و از نزدیکان قاسم سلیمانی

در همین اثنا تصویر دیگری در یکی از رسانه‌های وابسته به سپاه منتشر شد که فردی را در کنار حسین همدانی نشان می‌داد و ادعا می‌کرد که سید محمود موسوی او است.

تصویری که رسانه‌های وابسته به سپاه منتشر کردند و تکذیب شد

ساعتی بعد تصویر دیگری در کانال خبری عماریون نزدیک به سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد که فردی در میان سلیمانی و ابومهدی مهندس را به‌عنوان جاسوس سپاه قدس معرفی می‌کرد.

تصویری که کانال عماریون نزدیک به سازمان اطلاعات سپاه منتشر کرد و تکذیب شد

سومین عکس نیز ساعتی بعد از سوی کاربران ایرانی و مقام‌های حشد‌الشعبی عراق تکذیب شد.

نهایتاً صبح امروز عکس چهارم از سوی قوه قضائیه منتشر شده است که فردی نسبتاً جوان را به‌عنوان جاسوس واقعی قاسم سلیمانی معرفی می‌کند.

تصویری که صبح امروز قوه قضائیه منتشر کرده و هنوز تکذیب نشده است

به هر ترتیب و اگر این عکس جدید هم تا ساعاتی دیگر تکذیب نشود، هم‌اکنون مشخص شده است که جاسوس ادعایی قوه قضائیه ایران فردی است در سنین جوانی تا ابتدای میان‌سالی.

در توضیحات خبرگزاری میزان، سمت این فرد و چگونگی دسترسی‌اش به اطلاعات امنیتی سپاه قدس و جابه‌جایی‌های به‌کلی سری قاسم سلیمانی در منطقه اعلام نشده است.

قوه قضائیه اعلام کرده است که آقای محمود موسوی مجد نقشی در عملیات ترور قاسم سلیمانی نداشته و مدت‌ها پیش از آنکه سلیمانی در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد کشته شود در زندان به سر می‌برده است.

قوه قضائیه بازداشت موسوی مجد را در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ و شعبه رسیدگی‌کننده را شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اعلام کرده. حکم اعدام نیز در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ صادر و در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ در دادگاه تجدیدنظر مجدداً تائید شده است. دیوان عالی کشور نیز در روزهای گذشته اجرای این حکم را تائید کرده است.

بیشتر از