برگزاری مسابقات یو‌اف‌سی روی «جزیره مبارزه» ابوظبی

ابوظبی در طول دهه گذشته همواره مکانی بی‌نظیر برای برگزاری مسابقات بوده است

جزیره یاس میزبان مسابقات ۲۵۱ یواف‌سی در ۱۱ ژوئیه خواهد بود-Douglas P. DeFelice / Getty Images via AFP

بنا بر گزارش‌های تایید شده، مبارزه قهرمانی نهایی (یواف‌سی) چهار سری از مسابقات را روی «جزیره مبارزه» در ابوظبی برگزار خواهد کرد.

این ورزش در صدد راه‌هایی برای برگزاری مسابقات خود در طول بحران عالم‌گیر کرونا است و یکی از اولین رشته‌هایی بود که در ماه گذشته با چند مسابقه در ایالت فلوریدا به عرصه رقابت بازگشت.

در آخر هفته گذشته نیز آماندا نونز از عنوان قهرمانی خود در رده پر وزن در لاس وگاس دفاع کرد و اکنون مشخص شده مبارزات دیگری برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است.

جزیره یاس میزبان مسابقات ۲۵۱ یواف‌سی در ۱۱ ژوئیه خواهد بود و سه شب مسابقه دیگر در تاریخ‌های ۱۵، ۱۸، و ۲۵ ژوئیه تعیین شده که البته هنوز مبارزان شرکت کننده در آنها اعلام نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تمهیدات بهداشتی و ایمنی در «منطقه امنی» در این جزیره اعمال خواهد شد که شامل ۱۰ مایل مربع است و تنها مبارزان، مربیان و کارمندان یواف‌سی اجازه خواهند داشت به این منطقه وارد شوند.

دانا وایت، رئیس یو‌اف‌سی گفت: «ما به این طرح رسیدیم که مسابقات را در «جزیره مبارزه» برگزار کنیم. چرا که به دنبال مکانی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی خود در دوران شیوع این بیماری عالم‌گیر بودیم. ابوظبی در طول دهه گذشته همواره مکانی بی‌نظیر برای برگزاری مسابقات بوده است و جایی عالی برای برگزاری این مسابقات هم خواهد بود.»

او ادامه داد: «ساختاری که ما در حال ساخت در این جزیره هستیم فرصتی بی‌سابقه برای مبارزان فراهم خواهد آورد که تا به حال در زندگی خود شاهد آن نبوده‌اند، از میدان مبارزه و اماکن تمرین خصوصی گرفته تا خود زمین مبارزه در جزیره به تجربه‌ای تبدیل خواهد شد که هیچ یک از ما فراموش نخواهد کرد. بی‌صبرانه منتظر برگزاری مبارزات بر روی جزیره یاس هستم.»

محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی گفت: «همکاری ما با یواف‌سی که اکنون در سال دوم خود قرار دارد ثابت کرده یکی از موفق‌ترین اقدامات ما در سال‌های اخیر بوده است.»

او افزود: «به خاطر همکاری و تعهد آنها، ما مفتخریم که اعلام کنیم ابوظبی میزبان اولین مسابقه «جزیره مبارزه» خواهد بود که اولین بازگشت یو‌اف‌سی به عرصه مسابقات جهانی است که تا کنون نیز هواداران را بسیار منتظر نگاه داشته است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش