ترامپ برای نخستین بار یک سیاه‌پوست را به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب کرد

ژنرال چارلز براون نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که ریاست یکی از ستادهای ارتش آمریکا را بر عهده می‌گیرد

دونالد ترامپ ژنرال براون را برای سمت فرماندهی نیروی هوایی ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشنهاد داد-Al Drago / POOL / AFP

با موافقت سنا با ‌انتصاب ژنرال چارلز براون به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایالات‌متحده، او نخستین آمریکایی آفریقایی‌تبار و سیاه‌پوست است که هدایت یکی از ستادهای ارتش آمریکا را بر عهده می‌گیرد. 

دونالد ترامپ با اشاره به تایید تصمیم‌اش برای انتصاب ژنرال براون از سوی سنا در توییتر نوشت: «این یک روز تاریخی برای آمریکا است! مشتاقم که همکاری نزدیک‌تری با ژنرال براون داشته باشم که یک وطن‌پرست و رهبر بزرگ است.»

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم این اقدام سنا را یک لحظه «تاریخی» توصیف کرد.

سنا با اجماع کامل با ۹۸ رای موافق و بدون هیچ رای مخالف در حالی بر انتصاب ژنرال براون مهر تایید زد که اعتراض‌ها به مرگ جورج فلوید رنگین‌پوست در آمریکا ادامه دارد. این شهروند آمریکایی آفریقایی ۴۶ ساله دو هفته قبل در جریان اعمال خشونت پلیس مینیاپولیس در هنگام بازداشت او درگذشت.

جورج فلوید روز گذشته به خاک سپرده شد.

ژنرال براون سابقه‌ای ۳۶ ساله در نیروی هوایی آمریکا دارد. او پیش از این فرمانده نیروی هوایی پاسیفیک ایالات‌متحده بود. این یگان نیروی هوایی ۴۶ هزار نیرو دارد که اغلب در کره جنوبی، ژاپن،‌هاوایی و آلاسکا مشغول به خدمت هستند.

ژنرال براون دانش‌آموخته دانشگاه فنی تگزاس است. او بیست و دومین فرمانده نیروی دریایی آمریکا است و جانشین ژنرال دیوید پاول می‌شود که اواخر سال جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براون یک خلبان جت‌های جنگی است و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ ساعت پرواز در کارنامه خود دارد که ۱۳۰ ساعت آن مربوط به جنگ است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ۷۱ سیاه‌پوست آمریکایی ژنرال یا افسر درجه‌داریک تا چهار ستاره هستند. دو رنگین‌پوست نیز چهار ستاره هستند.

ژنرال براون هم یکی از این ژنرال‌های چهار ستاره است. پیش از او کالین پاول آمریکایی آفریقایی‌تبار به ستاد مشترک ارتش آمریکا راه یافته بود و از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ فرماندهی آن را بر عهده داشت. او سمت‌های مهم دیگری مانند وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا را نیز بر عهده داشت.

ژنرال براون در روزهای پس از کشته شدن جورج فلوید با انتشار ویدیویی از تجربه شخصی خود در مواجهه با نژادپرستی سخن گفت و ابراز امیدوار کرد نژادپرستی از بین برود.