مشاور دولت بریتانیا: خطر کرونا برای کودکان از مدرسه نرفتن کمتر است

دکتر گوین مورگان می‌گوید اثر مدرسه نرفتن «۱۰۰ درصد بیشتر» از ابتلا به بیماری است

به گفته یک پزشک در نیویورک آزمایش کرونا برای بسیاری از کودکان غیرممکن است- Stephanie Keith/Getty Images/AFP

یک مشاور دولت بریتانیا که طرفدار بازگشایی مدرسه‌ها در این کشور است می‌گوید خطر ویروس کرونا برای سلامتی کودکان «ناچیز» است.

دکتر گوین مورگان متخصص روان‌شناسی تحصیلی در کالج دانشگاهی لندن گفت اثر دور ماندن بلندمدت از تحصیل «۱۰۰ درصد» بیشتر از ابتلا به کووید ۱۹ است.

او به روزنامه ساندی تلگراف گفت: «می‌دانیم بازی چقدر برای رشد کودکان مهم است. اگر نتوانند با دوستان‌شان بازی کنند سلامت روان‌شان به خطر می‌افتد.»

«ممکن است کودکان به معلم‌ها وابستگی پیدا کرده باشند. اما در این مدت از بودن در کنار آنان محروم شده‌اند.»

او همچنین گفت نگرانی والدین از فرستادن دوباره کودکان به مدرسه «بیجا» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر مورگان عضو «گروه رفتارشناسی علمی آنفلوآنزای همه‌گیر» (اس‌پی‌آی-بی) است، گروهی که زیرمجموعه «گروه مشاوره علمی به دولت در موارد اضطراری» (سیج) است. او افزود: «می‌دانیم که بیماری کودکان در صورت ابتلا خفیف‌تر است.»

«خطر این بیماری برای سلامت کودکان ناچیز است.»

دولت بریتانیا اعلام کرده دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، کلاس اولی و کلاس ششمی می‌توانند از اول ماه ژوئیه، کمتر از یک هفته دیگر، به مدرسه بروند اما هزاران مدرسه در سراسر بریتانیا تصمیم گرفته‌اند هم‌چنان تعطیل بمانند.

با انتشار داده‌های جدیدی که نشان می‌داد شیوع ویروس کرونا در منطقه سرعت گرفته است، بسیاری از شوراها در شهرهای شمال غربی انگلستان نیز بازگشایی مدرسه‌ها را به تعویق انداخته‌اند.

دولت امیدوار بود همه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دست‌کم به مدت یک ماه پیش از شروع تعطیلات تابستانی سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

سرپرستان مدرسه‌ها در مورد خطر دور ماندن کودکان به مدت بیش از شش ماه مخصوصاً کودکان آسیب‌پذیرتر از تحصیل هشدار داده‌اند،‌ با این حال اتحادیه‌ها و محققان گفته‌اند تصمیم به بازگشایی مدرسه‌ها از ابتدای ماه ژوئن ممکن است منجر به ایجاد «موج جدیدی» از ابتلا شود.

کریس ویتی مدیر امور پزشکی انگلستان در هفته جاری گفت: «برای جامعه برقراری تعادل میان این دو مسئله کار بسیار پیچیده‌ای است: از یک طرف امکان افزایش سرایت بیماری و از سوی دیگر محرومیت کودکان از تحصیل.»

گروه مشاوره علمی به دولت در موارد اضطراری به وزرا هشدار داده که ممکن است اثرات قرنطینه بر سلامت روانی و جسمی کودکان و بر تحصیل و رشد آنان تا آخر عمر با آن‌ها بماند.

© The Independent

بیشتر از