درمان نوزاد پنج‌ماهه برزیلی پس از اغمای ۳۲ روزه

به گفته والدین این نوزاد او چند ماه بعد از تولد به کرونا مبتلا شد

مشخص نیست که دام چگونه به ویروس کرونا مبتلا شد اما به نظر پدر و مادرش ممکن است طی دیدوبازدید خویشاوندان مبتلا شده باشد -LOUISA GOULIAMAKI / AFP

به گفته والدین نوزاد پنج‌ماهه‌ای که «زودتر از موعد» به دنیا آمده بود این کودک توانسته بعد از سپری کردن یک ماه و اندی در حالت اغما از بیماری کووید ۱۹ رهایی یابد.

این کودک برزیلی، «دام» نام دارد و چند ماه بعد از آن که به دنیا آمد در بیمارستان پرو-کاردیاکو شهر ریودوژانیرو تشخیص دادند که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است.

دام به گفته پدرش واگنر آندارده مجموعاً ۵۴ روز در بیمارستان بستری بود که ۳۲ روز آن را در وضعیت اغمای القا شده با دارو قرار داشت.

مشخص نیست که دام چگونه به ویروس کرونا مبتلا شد اما به نظر پدر و مادرش ممکن است طی دیدوبازدید خویشاوندان مبتلا شده باشد.

او اکنون درمان شده و تولد شش‌ماهگی‌اش در تاریخ ۱۴ ژوئن را می‌تواند در خانه و کنار پدر و مادرش (ویویان مونتیرو) بگذراند.

آندارده به سی‌ان‌ان‌ گفت: اول احساس آسودگی و بعد  خوشی وصف‌ناپذیری به من دست داد. بیش از ۵۰ روز چشم‌انتظار بودیم که او را به خانه برگردانیم.

طبق آمار رسمی تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار نفر در برزیل به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند (جایگاه دوم در میان  کشورهای جهان و پایین‌تر از ایالات‌متحده) و بیش از ۳۱ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باآنکه برزیل در حال تبدیل‌شدن به کانون جدید همه‌گیری کرونا است ژاییر بولسونارو رئیس‌جمهور این کشور همچنان آن را کم‌اهمیت می‌خواند و خواستار برگشتن مردم به سرکارهایشان است.

اوایل ماه جاری عکسی از بولسونارو در میان انبوه هوادارانش منتشر شد که طی تظاهرات اعتراضی کودکانی را در آغوش گرفته بود و دستور وزیر بهداشت خودش مبنی بر رعایت فاصله‌گیری اجتماعی را زیر پا گذاشته بود.

اوایل  همین هفته نیز چهره‌های مشهور طیف‌های مختلف سیاسی برزیل طرحی بدیل روش بولسونارو برای مقابله با بحران را مطرح کردند.

جنبشی به نام «ما با هم هستیم»(مویمنتو استاموس ژونتوس) بیانیه‌ای دارای ۱۶۰۰ امضای اولیه را در چند روزنامه چاپ کرد و نوید داد برای مقابله با بولسونارو اختلافات سیاسی را کنار بگذارند.

روز بعد بولسونارو سوار بر اسب به تظاهرات هوادارانش علیه کنگره و دیوان عالی پیوست که در حال تحقیق در مورد دخالت داشتن وی در رسوایی‌های نیروی پلیس هستند.

© The Independent

بیشتر از جهان