علی لاریجانی با حکم خامنه‌ای به مجمع تشخیص می‌رود

رهبر جمهوری اسلامی، رئیس سابق مجلس را به سمت مشاور خود منصوب کرد

لاریجانی پس از پایان دوره ریاست ۱۲ساله‌اش بر مجلس شورای اسلامی گفته بود که خانه اصلی او دانشگاه است-عکس از مشرق

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی را به سمت مشاور خود و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

لاریجانی پس از پایان دوره ریاست ۱۲ ساله‌اش بر مجلس شورای اسلامی گفته بود که خانه اصلی او دانشگاه است و می‌خواهد به دانشگاه بازگردد. فارس نیز گزارش داده بود که نزدیکان لاریجانی قصد دارند او را برای دبیری شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد دهند.

خبر انتصاب لاریجانی به مقام مشاور رهبر جمهوری اسلامی همزمان با ریاست محمدباقر قالیباف بر مجلس یازدهم اعلام شد. شهردار سابق تهران از امروز جانشین علی لاریجانی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخشی از حکم رهبر جمهوری اسلامی آمده است: «نظر به تجارب مفیدی که جنابعالی در دوران مدیریت در بخش‌های گوناگون داشته‌اید، شما را به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌کنم.»

لاریجانی برای سه دوره متوالی در مجلس‌های هشتم، نهم و دهم ریاست آن را بر عهده داشت.

صادق لاریجانی، یکی از برادران لاریجانی، از سال گذشته پس از کنار گذاشته شدن از ریاست قوه قضاییه، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده دارد.

علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۸۷ و با آغاز دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، ریاست و نمایندگی قم در مجلس را برعهده داشت.

او در نهم آذرماه سال ۹۸ در جمع خبرنگاران در قم اعلام کرد که علیرغم حضور سه دوره‌ای‌اش در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم قم، برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات دوره آینده (مجلس یازدهم) ندارد. او همچنین گفته که فعلا برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.

بیشتر از