اعتصاب کارمندان اورژانس در خوزستان

تعدادی از کارکنان اورژانس در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد کار را رها کردند

کارمندان معترض اورژانس در سه شهر «شوش»، «گتوند» و «دزفول» فعالیت می‌کردند - عکس از خبرگزاری ایرنا

چند وقتی‌ست که شدت شیوع کرونا در استان خوزستان بالا گرفته است و هر روز اخباری از وضعیت قرمز کرونایی در این استان جنوبی به گوش می‌رسد. بنا به آمارهای وزارت بهداشت شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ۱۱ هزار و ۴۸ نفر رسیده است. 

مقامات بهداشتی کشور هم‌چنان وضعیت این استان را «قرمز» می‌دانند و به شهروندان توصیه می‌کنند که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام دستورات بهداشتی مانع گسترش شیوع شوند. 

از سوی دیگر اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴۵ کارمند اورژانس خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد دست از کار کشیدند. دانشگاه علوم پزشکی دزفول باید حقوق این کارمندان را پرداخت می‌کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش خبرگزاری ایرنا «محمد محمودی‌نژاد»، رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول، با اشاره به ماجرای اعتصاب کارمندان اورژانس گفته است: «به علت شرایط کرونا و کاهش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت حقوق این نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده است ولی تسویه حساب یا اخراجی صورت نگرفته است.»

این مقام مسئول می‌گوید «برای پرداخت حقوق این افراد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور درخواست کمک شده است».

کارمندان معترض اورژانس در سه شهر «شوش»، «گتوند» و «دزفول» فعالیت می‌کردند.

پیش‌تر نیز بیش از ۵۰۰ پرستار در استان گیلان ،که در اوج شیوع کرونا در گیلان داوطلب خدمت در بیمارستان‌ها شده بودند و با تمام‌شدن مهلت ۸۹ روزه قرارداد کاری در معرض بیکاری قرار گرفته‌ بودند علیه وزارت بهداشت به دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده بود که این پرستاران  مقابل دانشگاه علوم پزشکی گیلان دست به تجمع اعتراضی زده بودند و هیچکدام حاضر به امضای قرارداد ۸۹ روزه نشده‌اند.

نزدیک به دو ماه پیش بود که خبرهای پراکنده‌ای از اخراج شماری از پرستاران از بیمارستان‌های خصوصی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد که در پی آن رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به وضعیت پرستاران اخراجی و برخورد با مراکز درمانی متخلف شد.

محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه خود گفته بود که  برخی بیمارستان‌ها تعدادی از نیروهای پرستاری را به بهانه‌های واهی مانند عوارض ناشی از  کرونا تعدیل یا اخراج کرده‌اند. 

براساس آمار بیش از ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی و پرستاری ایران در مقابله با کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند و نزدیک به سه هزار نفر از کادر درمانی کشور نیز به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند. 

بیشتر از