شرکت هوافضای رولز-رویس نه هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

این شرکت در سراسر جهان ۵۲ هزار نفر کارمند و کارگر دارد

رولز-رویس گفته است که هزینه‌های کارخانه، مستقلات و سایر املاکش را نیز کاهش می‌دهد تا وضعیت مالی‌اش بهتر شود - Paul ELLIS / POOL / AFP

غول عرصه هوافضا، رولز-رویس، قصد دارد برای مدیریت زیان اقتصادی وارده به علت شیوع ویروس کرونا، ۹ هزار نفر از کارکنانش را اخراج کند.

شرکت رولز-رویس گفته است که این اخراج‌ها بر بخش هوایی غیرنظامی‌ و عملکرد پشتیبانی مرکزی‌‌اش اثر خواهد گذاشت و ممکن است منجر به ۷۰۰ میلیون پوند صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

این شرکت که سازنده موتور هواپیماهای بزرگی مانند بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس آ۳۵۰ است، قصد دارد سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

رولز-رویس گفته است که هزینه‌های کارخانه، مستقلات و سایر املاکش را نیز کاهش می‌دهد تا وضعیت مالی‌اش بهتر شود.

وارن ایست مدیر عامل رولز-رویس گفت: «این بحران را ما به وجود نیاورده‌ایم، اما باید با آن رودررو شویم و به نحوی آن را از سر بگذرانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«مشتریان ما که شرکت‌های هواپیمایی هستند و نیز همکاران ما در عرصه صنعت هوافضا، مجبورند خود را با شرایط وفق دهند. ما هم مثل آن‌ها.»

«وحشتناک است به آدم بگویند دیگر کاری نداریم به تو بدهیم، مخصوصاً برای ما که این‌قدر به کار کردن در رولز-رویس افتخار می‌کنیم.»

«اما برای به سلامت گذشتن کسب و کارمان از این دوران بی‌سابقه، مجبوریم تصمیمات سختی بگیریم.»

از ماه مارس که برای مهار شیوع ویروس کرونا مرز کشورها بسته و سفر‌های بین‌المللی محدود شده است، تعداد سفرهای هوایی نیز بسیار کم شده است.

در نتیجه، شرکت‌های هواپیمایی مجبور شده‌اند پروازها را لغو و هواپیماها را زمین‌گیر کنند. این روند، به کسب و کار رولز-رویس که سودش در تعداد ساعت‌های پرواز موتور هواپیماها است، آسیب وارد کرده است.

این شرکت در سراسر جهان ۵۲ هزار نفر کارمند و کارگر دارد و اعلام کرده است که ممکن است روند اخراج، به تعطیلی کارخانه‌هایش هم بکشد.

آقای ایست در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «مشغول بررسی روندی هستیم که تا اینجا طی کرده‌ایم، چون معلوم است که وقتی فتیله بهره‌برداری را تا کمتر از حد مشخصی پایین می‌کشی، دیگر ضررده می‌شود، پس ممکن است چنین اتفاقی برای ما هم بیفتد.»

او گفت که این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که اخراج‌ها «دقیقاً» از چه زمانی شروع ‌شود و تازه می‌خواهد فرایند مذاکره با اتحادیه‌ها را آغاز کند.

آقای ایست افزود: «می‌توان گفت حدود دوسوم کل کارمندان بخش هوایی غیرنظامی ما در حال حاضر در بریتانیا هستند و شاید در مرحله اول، کنار گذاشتن آن‌ها بهتر باشد.»

مقر اصلی رولز-رویس در شهر دربی انگلستان است.

© The Independent

بیشتر از جهان