توقف تولید یکی از محصولات پودر بچه جانسون به دلیل سرطان‌زایی

شرکت جانسون مدعی است که محصولاتش بی‌ضرر است

روغنی محصول شرکت جانسون اند جانسون در فروشگاهی در واشنگتن دی‌سی. Alastair Pike/AFP

جانسون- جانسون،،‌ غول محصولات بهداشتی نوزاد و کودک، از توقف فروش پودر بچه (مبتنی بر ماده تالک) خود در آمریکا و کانادا خبر داده است.  در این کشورها هزاران پرونده قضایی علیه این کمپانی به اتهام سرطان‌زا بودن این محصول تشکیل شده است و موجب افت تقاضا برای آن شده است. 

این غول داروسازی جهان گفته است که فروش این پودر خارج از کانادا و آمریکا ادامه خواهد یافت. 

این شرکت گفته است: «تقاضا برای این نوع پودر بچه ( talc-based )‌ در آمریکای شمالی عمدتا به دلیل تغییر در عادات مصرف کننده، اطلاعات غلطی که در باره ایمنی این محصول به آنها داده می‌شود، و نیز پرونده‌های حقوقی تبلیغاتی مداوم و پیاپی، کاهش یافته است.»‌

این کمپانی لوازم بهداشتی اکنون با ۱۹۴۰۰ پرونده شکایت روبه‌روست که آن را متهم می‌کنند که پودر بچه تالکوم این شرکت موجب ایجاد سرطان تخمدان در مصرف‌کنندگان شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، شرکت جانسون مدعی است که محصولاتش بی‌ضرر است و تصمیم اخیرش در توقف توزیع این پودر در آمریکای شمالی، به علت افت تقاضا در طول همه‌گیری جهانی کووید- ۱۹ بوده است. 

اریک گوردن، پروفسور دانشگاه میشیگان، در ای‌میلی گفته است: «فارغ از این که این محصول سرطان‌ زاست یا خیر، ‌مردم برای استفاده از این محصول دودل شده‌اند.» 

کیمبرلی مونتاگینو، سخنگوی شرکت جانسون، گفت که این شرکت قصد پرداخت پول برای حل و فصل این شکایت‌ها را ندارد و «به دفاع قاطعانه از این محصول ادامه خواهد داد.»‌

این کمپانی که مستقر در نیوبرانزویک، نیوجرسی است، گفت که تصمیم اخیر در باره (ارائه و فروش) این پودر بچه، در حالی اتخاذ شده است که این شرکت خط تولید ۱۰۰ محصول دیگر خود را در راستای اولویت بخشی به تولیدات مورد علاقه مردم تعطیل می‌کند. 

کمپانی جانسون کماکان به فروش پودرهای بچه مبتنی بر نشاسته ذرت در آمریکای شمالی ادامه خواهد داد. 

© The Independent

بیشتر از جهان