آلبوم گم‌شده «خانه‌زاد» اثر نیل یانگ بعد از ۴۵ سال منتشر می‌شود

«این آلبوم داستان غم‌انگیز یک رابطه عاشقانه است»

پنج آهنگ از این آلبوم در آلبوم‌های دیگر آقای یانگ منتشر شده‌اند- Kevin Winter/Getty Images/AFP

آلبوم گم‌شده «خانه‌زاد» اثر نیل یانگ (خواننده و ترانه‌سرای کانادایی) در سال ۱۹۷۵، قرار است ماه آینده، ۴۵ سال پس از تکمیل آن، منتشر شود.

این آلبوم که روز ۱۹ ژوئن توسط ریپرایز رکوردز، منتشر می‌شود ۱۲ آهنگ دارد و توسط نیل یانگ به عنوان «پلی نشنیده میان آلبوم‌های «برداشت» (Harvest) و «زمانش می‌رسد» (Comes a Time)» توصیف شده است. 

پنج آهنگ از این آلبوم در آلبوم‌های دیگر آقای یانگ منتشر شده‌اند، از جمله «عشق یک گل رز است»، «خانه‌زاد»، «خط سفید»، «بال کوچک» و «ستاره بیت‌لحم».

یانگ با تایید خبر انتشار این آلبوم گفت: «معذرت می‌خواهم. این آلبوم خانه‌زاد باید حدود دو سال بعد از آلبوم برداشت منتشر می‌شد. داستان غم‌انگیز یک رابطه عاشقانه است، داستان آسیب‌هایی که وارد می‌شود و قلب‌هایی که می‌شکند. خودم دیگر نمی‌توانستم به آن گوش دهم و می‌خواستم از آن مرحله از زندگی‌ام عبور کنم. برای همین آن را برای خودم نگاه داشتم و در انتهای گاوصندوق روی قفسه کتابخانه و در ژرف‌ترین جای مغزم پنهانش کردم ... ولی باید آن را به اشتراک می‌گذاشتم. واقعا زیبا است و دقیقا به همین خاطر آن زمان آن را ساختم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «بعضی اوقات زندگی دردناک است، منظورم را می‌فهمید. این یکی از مواردی است که قسر در رفت. اولین بار به صورت آنالوگ در سال ۱۹۷۴ و اوایل ۱۹۷۵ ضبط شد و اکنون با بازیابی نوارهای اصلی و عشق و علاقه بسیار جان هانلون احیا شده است. لیوان هلم نوازنده درام بعضی از آهنگ‌ها و کارل تی هیمل درام‌نواز آهنگ‌های دیگر است. امیلو هریس در یکی از آهنگ‌ها می‌خواند. خانه‌زاد شامل یک دکلمه است و بسیاری از آهنگ‌ها تک‌نوازی‌هایی دارند که تاکنون منتشر یا شنیده نشده است. بعضی از آهنگ‌های بی‌نظیر این آلبوم هم توسط گروهی از دوستانم نواخته شده است، از جمله بن کیث نوازنده گیتار پدالی، تیم دراموند نوازنده گیتار بیس و استن زیلست نوازنده پیانو.»

او گفت: «به هر صورت این آلبوم در سال ۲۰۲۰ در دسترس شما قرار می‌گیرد که اولین انتشار از آرشیو ما برای دهه جدید است. با ما در سال ۲۰۲۰ گذشته را تجربه کنید.»

انتشار این خبر بعد از آن اتفاق افتاد که نیل یانگ تایید کرد آلبوم آرشیوی «راه فراوان» (Road of Plenty) که شامل آهنگ‌های ساخته شده در طول تور جهانی سال ۱۹۸۶ او به همراه تیمش، کریزی هورس ( اسب دیوانه) است، سال آینده منتشر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از موسیقی