کلاه ایمنی هوشمندی که مسافران مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کند

فردی که این کلاه را بر سر دارد، می‌تواند با تصاویر مادون قرمز بیماران را شناسایی کند

فرودگاه رم در صدد است تا برای اولین بار در اروپا از این فناوری استفاده کند- ANDREAS SOLARO / AFP

مهندسان در یک فرودگاه در حال آزمایش «کلاه ایمنی هوشمندی» هستند که کمک می‌کند تا با استفاده از آن بتوانند مسافران را برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا اسکن و بررسی کنند.    

کارکنان فرودگاه با استفاده از این اسکنر هوشمند می‌توانند ضمن گشت‌زنی در محوطه فرودگاه، تمامی کسانی که در شعاع آن قرار دارند را با مادون قرمز اسکن و شناسایی کنند.  

چنانچه دمای بدن مسافران بالا باشد، آنها ممکن است تب داشته و به ویروس کرونا مبتلا باشند که در این صورت احتمالا از هواپیما پیاده خواهند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امنیتی فرودگاه با استفاده از این کلاه، قادر خواهند بود تا مردم را هنگام انتظار در فرودگاه بررسی کرده و از سفر کسانی که از شرایط سلامتی برخوردار نباشند، ممانعت کنند. 

این کیت هوشمند در حال حاضر در فرودگاه فیومیچینو رم، به عنوان بخشی از برنامه‌های ایمنی مسافران در مقابل ویروس کرونا هنگام از سرگیری پروازها در حال آزمایش است. 

یکی دیگر از اهداف استفاده از این فناوری آن است که مسافران پس از لغو تدابیر قرنطینه نسبت به از سر گرفتن پروازها احساس امنیت کنند.

 فردی که این کلاه ایمنی را بر سر دارد، در حالی که به اطراف نگاه می‌کند، می‌تواند تصویری مادون قرمز از مسافر را ببیند و همزمان درجه حرارت بدن او روی چشم راستش نمایان می‌شود. چیزی که به پرسنل فرودگاه اجازه می‌دهد تا با چشم چپ بتوانند همچنان به کار خود ادامه دهند.

فرودگاه رم در صدد است تا برای اولین بار در اروپا از این فناوری بهره برداری کند. فناوری که یکی از چند ابزار پیشنهادی برای شناسایی مسافران حامل ویروس کرونا در فرودگاه‌ها است.

مانند سایر فروگاه های جهان، تعداد پروازها در فرودگاه رم نیز به شکل چشمگیری محدود شده، هر چند مقام‌های فرودگاه امیدوارند که شمار پروازها از ماه آینده دوباره افزایش یابد.    

© The Independent

بیشتر از جهان