پیشخدمت شخصی دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شد

کاخ سفید: نتیجه آزمایش کرونای ترامپ منفی است

از آغاز شیوع کرونا تاکنون آقای ترامپ و معاون او مایک پنس هر دو به دفعات مکرر تست ویروس کرونا ‌داده‌اند- Brendan Smialowski / AFP

خبر ابتلای پیشخدمت شخصی دونالد ترامپ و عضو سابق نیروی دریایی آمریکا به بیماری کووید-۱۹ در کاخ سفید، موجب نگرانی‌هایی از احتمال ابتلای رئیس جمهوری آمریکا به این بیماری شد.

هوگان گیدلی سخنگوی کاخ سفید ضمن این خبر در بیانیه‌ای روز پنچشنبه، گفت: «واحد پزشکی کاخ سفید به تازگی به ما اطلاع داده که یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که در کاخ سفید کار می‌کند به ویروس کرونا مبتلا شده است. اگرچه نتیجه تست کرونای رئیس جمهوری و معاونش منفی بوده و آنها در سلامت کامل به سر می‌برند.»‌

از آغاز اپیدمی عالمگیر در ماه مارس، آقای ترامپ و معاون او مایک پنس هر دو به دفعات مکرر تست ویروس کرونا ‌داده‌اند، چرا که چندین نفر از مقام‌های رسمی نزدیک به آنها به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

هویت پیشخدمت آقای ترامپ که به این بیماری مبتلا شده، هنوز اعلام نشده است. او بخشی از نیروهای زبده ویژه محافظت از رئیس جمهور آمریکا در هنگام سفرها می‌باشد که در کنار سرویس‌های جاسوسی و سایر سازمان‌ها کار می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شبکه سی ان ان به نقل از منابع ناشناس گفته پیشخدمت آقای ترامپ روز چهارشنبه علائم بیماری را بروز داده است. 

مقام‌های رسمی کاخ سفید از جمله رئیس جمهور به دفعات مکرر تست ویروس کرونای آزمایشگاه « ابوت»‌ را داده‌اند که نتیجه آن بسیار سریع و ظرف حدود ۱۵ دقیقه آماده می‌شود. 

پیشخدمت شخصی آقای ترامپ از نزدیک برای خانواده درجه یک و نیز مقام‌های ارشد کاخ سفید در بخش غربی کاخ کار می‌کرد.

وزارت دفاع آمریکا نیز خبر ابتلای پیشخدمت شخصی آقای ترامپ به ویروس کرونا را تایید کرده و در بیانیه‌ای گفته:‌ «مانند سایر اعضای کاخ در صورت ابتلا به ویروس کرونا، این شخص نیز در اقامتگاه خود قرنطینه شده و تحت درمان‌های مورد نیاز  قرار خواهد گرفت.»

در زمان اعلام این خبر، آقای پنس در راه سفر به ویرجینیا بود جایی که معاون رئیس جمهوی آمریکا قرار بود از مرکز مراقبت‌های درمانی در این منطقه دیدن کند و با کادر درمانی خط مقدم مبارزه با اپیدمی عالمگیر ملاقات نماید. 

© The Independent

بیشتر از جهان