قتل دانشمندی که درباره منشاء کرونا تحقیق می‌کرد

جسد استادیار چینی دانشگاه «پیتسبورگ» آمریکا در خانه‌اش پیدا شده است

بینگ لیو، استادیار دانشگاه پیتسبورگ که جسدش در خانه‌اش پیدا شد - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

یک استادیار اهل چین در دانشگاه «پیتسبورگ» آمریکا  که روی منشاء ویروس کرونا تحقیق می‌کرد، به قتل رسید.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا در خبری به نقل از  پلیس منطقه نوشت: «صبح روز یکشنبه جسد بینگ لیو، استادیار چینی دانشگاه پیتسبورگ، با زخم‌های ناشی از اصابت گلوله بر سر و گردن در منزل او پیدا شد.»

به نوشته این پایگاه خبری، جسد قاتل هم در اتومبیلی در مقابل خانه لیو پیدا شده است. به گفته پلیس، ضارب بعد از به قتل رساندن لیو، خود را نیز با ضرب گلوله کشته است.

مقامات پلیس گفته‌اند که قاتل و مقتول هم را می‌شناخته‌اند. 

همکاران لیو در گروه زیست‌شناسی دانشگاه پیتسبورگ به «سی‌ان‌ان» گفتند که او می‌خواسته است تا به زودی یافته‌های جدید خود را در زمینه «درک مکانیسم سلولی» که زمینه‌ساز عفونت‌های ناشی از کروناست، منتشر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعضای دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، همکار سابق خود را به عنوان یک محقق و مربی برجسته توصیف کرده‌اند و قول داده‌اند که تحقیقات لیو را به سرانجام برسانند.

در پی انتشار این خبر، سخنگوی وزارت بهداشت، امروز با نوشتن متن کوتاهی در صفحه توییتر خود  به مرگ «ابهام‌برانگیز» این محقق چینی واکنش نشان داد.

کیانوش جهانپور، در حساب توییتری خود نوشت: «قتل/خودکشی!؟ بینگ لئو، محقق ۳۷ ساله چینی که هفته‌های اخیر ظاهرا در دانشگاه پیتسبورگ روی منشا #کروناویروس جدید تمرکز داشته است هم بر ابهامات معمای #کرونا افزود.

جسد دکتر لیوی ۳۷ ساله در آپارتمان شخصی خود یافت شده است ...»

در روزهای گذشته تنش‌ها میان مقامات آمریکایی و چینی درباره منشاء ویروس کرونا در جهان، شده گرفته است و بحث و جدل‌های فراوانی برانگیخته است. مقامات آمریکایی چین را متهم می‌کنند که ویروس کرونا، ساخته آزمایشگاه‌های کشور چین است و به اصطلاح «منشاء انسانی» دارد.

چندی پیش، وزیر امور خارجه آمریکا  گفت: «شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس از آن آزمایشگاه در ووهان بیرون آمده است.» 

بیشتر از جهان