کرونا در آمریکا؛ مرگ و میر در نیوجرسی از همه ایالت‌ها پیشی گرفت

در نیوجرسی در یک روز ۴۶۰ تن جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند

فرماندار نیوجرسی، در دیدار با دونالد ترامپ در کاخ سفید، خواستار کمک‌های فدرال برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این ایالت شد- Doug Mills/The New York

روز پنج‌شنبه ایالت نیوجرسی در آمریکا اعلام کرد ۴۶۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست‌داده‌اند تا به این ترتیب این ایالت که هم اکنون به سختی در مبارزه با شیوع ویروس کروناست، یکی از بدترین روزهای خود را سپری کند و بیشتر از هر ایالت دیگری در آمریکا، با مرگ شهروندانش مواجه باشد. 

در همین بازه زمانی ۲۴ ساعته، ایالت نیویورک که تا چند هفته پیش روزانه حتی با بیش از مرگ یک هزار نفر از شهروندانش مواجه بود، تنها ۳۰۶ مورد مرگ را گزارش کرده است.

نیویورک ایالتی است که بیشترین موارد ابتلا به کرونا را داراست اما مقررات سخت‌گیرانه فاصله‌گیری اجتماعی و همچنین تعطیلی کسب‌وکارها باعث شده است که این ایالت از سطح بالای منحنی ابتلا به کرونا عبور کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از نکاتی که در خصوص نیوجرسی قابل توجه است، همجواری با ایالت نیویورک و رفت‌وآمد روزانه هزاران تن از این ایالت به شهر نیویورک است. موضوعی که باعث می‌شود نیوجرسی هم در برابر ابتلا به ویروس کرونا آسیب‌پذیر باشد. 

فیلیپ مورفی، فرماندار ایالت نیوجرسی گفته است که این «مهیب‌ترین» روزی است که این ایالت تجربه کرده است و این تجربه را بسیار غم انگیز خوانده است.

این درحالی است که در طی دو هفته گذشته، این ایالت عددهای خوش‌بینانه‌ای را مشاهده کرده بود و به رغم برخی از موارد حاد، پیشرفت‌هایی در کاهش ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت حاصل شده بود.

این علائم به نحوی بود که فرماندار این ایالت حتی در حال آماده سازی برنامه‌ای برای بازگشایی کسب‌وکارها در این ایالت شده بود. این موضوع پس از آن مد نظر قرار گرفت که تعداد افراد بستری شده در این ایالت کاهش پیدا کرد. 

نیوجرسی پس از نیویورک، دومین ایالتی است که بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را در اختیار خود داشته است و ۷۲۲۸ نفر نیز در این ایالت جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. 

فرماندار این ایالت قبل از این گفته بود که شیوع گسترده این ویروس در نیویورک، نیوجرسی را از خود متاثر کرده است و باعث شده است که ایالت او تنها چند قدم عقب‌تر از نیویورک باشد.

آقای مورفی و اندروکومو فرماندار نیویورک، طی هفته‌های گذشته در خصوص ایجاد و اجرای سیاست‌های مبارزه با کرونا با هماهنگی کامل عمل کرده‌اند، چون این دو ایالت به صورت خیلی نزدیکی روابط اقتصادی و اجتماعی گسترده دارند و مناطق پر جمعیت شهری نیوجرسی، تنها چند کیلومتر با شهر نیویورک فاصله دارند.