صدور مجوز برای آزمایش پادتن جدید جهت استفاده در سراسر اروپا

این آزمایش پادتن دقت ۹۹ درصدی دارد

این آزمایش می‌تواند پادتن‌های تولید شده در بدن افرادی که سابقا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند را تشخیص دهد- REUTERS/Lucas Jackson

آزمایش پادتن جدیدی برای تشخیص این که آیا افرادی که در گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده‌ بودند، پادتن مقاوم آن را تولید کرده‌اند یا نه، که ادعا می‌شود تا ۹۹ درصد دقت دارد، مجوز یافت تا در سراسر اروپا مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ابوت (Abbot) که شرکتی جهانی متخصص در تشخیص بیماری است و شعبه‌ای در «میدنهید» در بریتانیا دارد، گفت که انتظار دارد میلیون‌ها بسته آزمایشی برای آزمایشگاه‌ها را تا آخر ماه مه در سراسر اروپا توزیع کند.

بسته آزمایشی این شرکت نشان «سی‌ای» دریافت کرده است که نشان می‌دهد مطابق با قوانین ایمنی اتحادیه اروپا است و اکنون می‌تواند در آزمایشگاه‌های سراسر بریتانیا مورد استفاده قرار گیرد تا پادتن‌هایی را تشخیص دهد که در بدن افرادی که سابقا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، تولید می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این آزمایش به دنبال تشخیص پروتئین پادتن جی در بدن افراد است که وقتی فرد به ویروس کرونا مبتلا می‌شود، در بدن تولید می‌شود و می‌تواند برای ماه‌ها یا حتی احتمالا سال‌ها در بدن باقی بماند.

شرکت ابوت، ادعا می‌کند در آزمایش‌های آنها نتیجه این آزمایش در افرادی که حداقل ۱۴ روز پیش علایم بیماری را نشان داده‌اند، حساسیتی بیشتر از ۹۹ درصد دارد. [در بیش از ۹۹ درصد موارد صادق است.]

آزمایش ابوت که در اروپا تولید شده است، می‌تواند در دستگاه‌هایی که هم اینک نیز در آزمایشگاه‌های سراسر بریتانیا موجود است، استفاده شود.

آزمایش پادتن از این جهت حائز اهمیت است که باعث شناسایی افرادی می‌شود که سابقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ولی اکنون بهبود یافته‌اند و نسبت به آن مصون هستند. به همین خاطر می‌توانند سر کار بازگردند و به زندگی عادی ادامه دهند. چنین کاری به ویژه برای کارمندان نظام پزشکی و دیگر کارکنان مشاغل کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توزیع گسترده آزمایش، هم برای موارد ابتلا و هم برای بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا، احتمالا بخشی کلیدی از تمهیدات دولت برای پایان دادن به قرنطینه سراسری بریتانیا باشد که از ۲۳ مارس اعمال شد.

مایک کلیتون، مدیر اجرایی شعبه اروپای شمالی شرکت ابوت، گفت: «ابوت بر تهیه و توزیع آزمایش‌های کووید-۱۹ در بازار تحت سریع‌ترین زمان ممکن متمرکز است تا به مقابله با این بیماری عالم‌گیر کمک کند. مفتخریم که می‌توانیم آزمایش پادتن جدید را بلافاصله همه جا توزیع کنیم تا کمک کند بفهمیم چه کسانی قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، که باعث می‌شود با اطمینان خاطر بیشتری بتوانیم به زندگی عادی بازگردیم. ما در حال همکاری با سرویس سلامت همگانی و سایر سازمان‌های بهداشت عمومی و آزمایشگاه‌های خصوصی در سراسر بریتانیا هستیم تا آنها را قادر سازیم از این آزمایش به نحو احسن استفاده کنند.»

شرکت ابوت به گونه‌ای قابل توجه در حال افزایش ظرفیت تولید شعبه اروپایی خود برای تولید آزمایش پادتن است و همچنین گفته است که در حال طراحی آزمایش‌هایی برای تشخیص پادتن جی در آینده‌ای نزدیک است تا بتواند طیف آزمایش‌های پادتن موجود را وسعت بخشد.

وزیر بهداشت بریتانیا روز گذشته در مصاحبه مطبوعاتی دفتر نخست‌وزیر گفت که افراد بالای ۶۵ سال و اعضای خانواده‌های آنها اکنون در شمول شرایط آزمایش‌گیری هستند؛ و نیز افرادی که به خاطر کار، خانه را ترک کرده‌اند و علایم ویروس کرونا را نشان داده‌اند.

ساکنان و کارمندان خانه‌های سالمندان و همچنین بیماران و کارمندان بیمارستان‌های کشور نیز، حتی اگر علایم بیماری را نشان نداده‌ باشند، می‌توانند مورد آزمایش قرار گیرند.

تقاضا برای بسته‌های آزمایش در خانه تاکنون از میزان عرضه بسته‌های آزمایشی بسیار بیشتر پیشی گرفته است و تارنمای دولت که به سفارش این بسته‌ها اختصاص یافته بود، مجبور شد تنها چند ساعت پس از افتتاح تعطیل کند.

کارکنان کلیدی نیز در روز دوشنبه بعد از ساعت ۹:۱۰ صبح دیگر نمی‌توانستند بسته‌های آزمایشی سفارش دهند. این چهارمین روز متوالی است که تنها چند ساعت بعد از باز شدن سیستم سفارش، این افراد نتوانسته‌اند به آزمایش‌های خود دست یابند.

این بسته‌ها حدود ۲ دقیقه بعد از شروع عرضه در روز جمعه تمام شدند و در روز شنبه ۱۵ دقیقه بعد از شروع فروش، به مردم گفته شد که هیچ بسته‌ای باقی نمانده است.

© The Independent

بیشتر از جهان