استرالیا خواستار تعطیلی بازارهای فروش حیوانات وحشی شد

استرالیا از کشورهای عضو گروه ۲۰ خواست تا از طرح تعطیلی بازارهای فروش حیوانات وحشی زنده حمایت کنند

بازار حیوانات زنده وحشی در بوگوتا پایتخت کلمبیا - MAURICIO DUENAS / AFP

استرالیا از کشورهای گروه ۲۰ خواست تا تمامی بازارهای فروش حیوانات زنده وحشی را به علت تهدیدی که برای سلامت بشر و بازارهای کشاورزی دارند، تعطیل کنند. 

به گفته بسیاری از پژوهشگران همه‌گیری ویروس کرونا، احتمالا از یک بازار فروش حیوانات وحشی زنده در شهر ووهان چین نشأت گرفته باشد. 

چین در ۲۳ ژانویه موقتا فروش حیوانات زنده وحشی را ممنوع کرد و در حال مرور قوانین خود برای محدود کردن دائم تجارت حیوانات وحشی است، اما بازارهای حیوانات وحشی زنده در زندگی روزمره این کشور نقشی اساسی بازی می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیویر لیتل‌پراود، وزیر کشاورزی کانبرا گفت که از مسئولان دولتی ۲۰ کشور عمده اقتصادی (گروه ۲۰) خواسته است تا از طرح پایان دادن به بازارهای فروش حیوانات وحشی زنده حمایت کنند. 

آقای لیتل‌پراود به کانال هفت تلویزیون استرالیا در روز پنجشنبه گفت:‌ «بازارهای حیوانات زنده وحشی خطرناک هستند و می‌توانند به همان میزان که برای سلامت عامه خطرناکند، خطری باشند علیه صنایع کشاورزی.» 

مسئولان در ایالات متحده آمریکا نیز خواستار بسته شدن بازارهای حیوانات وحشی زنده در سرتاسر آسیا شده‌اند. 

این بازارها محلی هستند برای فروش سبزیجات، گوشت و ماهی، هرچند برخی حیوانات کمیاب نیز به فروش می‌رسانند. 

آقای لیتل‌پراود اسمی از چین نیاورد، اما اظهارات او پس از آن ایراد شده که استرالیا خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره منابع و نحوده مدیریت همه‌گیری ویروس کرونا شده است. 

روز چهارشنبه اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در توییتی نوشت که در مکالمه با دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و رهبران دیگر کشورها این درخواست را مطرح کرده است. 

فرانسه و بریتانیا گفته‌اند که در شرایط فعلی تمرکز باید بر مبارزه با ویروس باشد و نه به دنبال پیدا کردن مقصر.

چین، استرالیا را به دنباله‌روی از آمریکا متهم کرده است. 

همه‌گیری ویروس کرونا حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار داده و حدود ۱۶۰ هزار نفر را به کشتن داده است. 

شمار موارد ابتلا در استرالیا شش هزار و ۶۰۰ نفر و شمار موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور ۷۵ نفر اعلام شده است. 

چین بزرگترین شریک تجاری استرالیا است، اما مناسبات دیپلماتیک این دو کشور در سالهای اخیر دچار اشکال شده، چرا که استرالیا می‌گوید پکن را به مداخله در مناسبات داخلی کانبرا و همچنین انجام حملات سایبری علیه این کشور متهم کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان