دستگیری فرد مبلّغ نوشیدن «ادرار شتر»

پلیس ایران می‌گوید فرد بازداشت شده هیچ‌گونه مدرکی برای طبابت ندارد

علی ذوالقدر، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران، از بازداشت فردی خبر داد که در فضای مجازی نوشیدن ادرار شتر را تبلیغ می‌کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالقدر روز چهارشنبه سوم اردیبهشت گفت که این فرد با انتشار این کلیپ موجب «تشویش اذهان عمومی و گمراهی عموم مردم شده بود.»

 این مقام پلیس گفته است که انتشار کلیپ مذکور «موجی از بازتاب‌های منفی علیه ارزش‌های اسلامی و پزشکی» در پی داشته است.

 ذوالقدر گفته است: «این کلیپ ۲۵ فروردین در یکی از روستا‌های حوالی کرج و به قصد جذب دنبال‌کنندگان در فضای مجازی و افزایش مخاطب منتشر شده است.»

 به گفته این مقام پلیس، فرد مذکور «بدون داشتن مدارک تخصصی و تنها با مدرک دیپلم اقدام به تاسیس مطب طب سنتی کرده است.»

 این فرد که با قرار ۳۰۰ میلیون تومانی به دادسرا اعزام شده است، چندی پیش فیلمی از خود در حال نوشیدن ادرار شتر منتشر کرده و مدعی شده بود که ادرار شتر بهترین دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند روز پیش، «مهدی سبیلی»، یکی از مدعیان طب اسلامی، با انتشار ویدیویی مدعی تاثیر شفابخش «ادرار شتر» برای درمان کرونا شد. در این ویدیو، فرد مدعی اثر شفابخش ادرار شتر در درمان «تمامی بیماری‌های ریوی»، روایتی از امام ششم شیعیان نقل می‌کند و با استناد به همین روایت، ادعا می‌کند که «بیماری عالم‌گیر کرونا» نیز با نوشیدن ادرار شتر درمان می‌شود. 

این فرد ، برای اثبات نظریه خود، در مقابل دوربین لیوانی از ادرار شتر می‌نوشد و ادعا می‌کند که این نوشیدنی از او در برابر آلودگی هوای تهران نیز محافظت خواهد کرد.

پیش از این و با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، برخی از مدعیان طب اسلامی، نسخه‌های عجیب و غیرعلمی برای مبارزه با کرونا صادر کردند. 

هرچند مقامات بهداشتی ایران همواره سعی دارند که شهروندان را از انجام توصیه‌هایی که مبنای علمی ندارد، بر حذر دارند و راه‌های درمانی به اصطلاح سنتی- اسلامی را هیچ‌گاه ارجح بر توصیه‌های علمی ندانسته‌اند، اما در مواردی، برخی از مسئولان بهداشت و درمان کشور، خودشان به این روایات نادقیق علمی در درمان و پیشگیری از بیماری عالم‌گیر کووید۱۹ دامن می‌زنند. 

چندی پیش، معاون تعالی طب ایرانی در وزارت بهداشت، گفت که «ممکن است سوزاندن سرگین ماده الاغ (مشهور به عنبرنسارا) در درمان کرونا موثر باشد.» 

بیشتر از