ورزشگاه تیم فوتبال برایتون به مرکز تست کرونا تبدیل می‌شود

رئیس این باشگاه فوتبال از کمک به روند مبارزه با ویروس کرونا استقبال کرده است

نمایی از ورزشگاه «امریکن اکسپرس کامیونیتی» محل بازی‌های خانگی تیم فوتبال برایتون  - REUTERS/ Action Images / Adam Holt Livepic

استادیوم آلبیون در برایتون و هاو در سواحل جنوبی بریتانیا، به بزرگترین مرکز ماشین‌رو برای تست کرونا تبدیل شده است.

این مرکز که در «استادیوم امریکن اکسپرس کامیونیتی»، به منظور افزایش تست ویروس کرونا برای تعداد بیشتری از کارکنان نظام درمانی بریتانیا و دیگر کارکنان کلیدی برپا شده است، مراجعان را تنها با تعیین وقت قبلی می‌پذیرد. 

راه‌اندازی مرکز «امکس»، بخشی از همکاری دولت با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها، برای شروع طرح گسترش آزمایشگاه‌های جدید و سامانه‌های آزمایش میدانی در سراسر بریتانیا است که تاکنون ۳۲ مرکز آن راه‌اندازی شده است. 

پل باربر، مدیرعامل باشگاه برایتون، گفت: «بسیار تحسین برانگیز است و پیروزی بزرگی در کار جمعی و سختکوشی است. مرکز «امکس» بزرگترین سایت در سواحل جنوبی خواهد بود و برای آزمایش، (به کمک پرستار و یا خود افراد) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.» 

او افزود: «در این سایت، قرار بود بیش از ۵۰ کادر درمانی خط مقدم «ان اچ اس» بعد از ظهر شنبه تست شوند و نتیجه آزمایش آنها ظرف ۴۸ ساعت آماده شود. این مرکز ظرف چند روز به ظرفیت واقعی خود یعنی انجام ۱۰۰۰ تست در روز خواهد رسید.»

تونی بلوم، رئیس باشگاه برایتون، قبلا احتمال نزول تیم در صورت لغو بازی‌های فصل را رد کرده بود و آن را «غیر قابل درک»‌ خوانده بود.

تیم برایتون فقط دو امتیاز تا نزول تیم فاصله داشت، اما هنگام توقف بازی‌ها در ۱۳ مارس گذشته، ۹ مسابقه دیگر در پیش داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بلوم گفت: «نمی‌شود بدون آن که بازیهای فصل تمام شده باشد، تیمی را به دسته پایین‌تر بفرستید؛ مخصوصا از لیگ برتر. شاید بتوانید به قهرمان کوچکی مثل لیورپول دست یابید، که شایسته آن است، و از همین شاخص برای رقابت‌های اروپایی استفاده کنید. اما من احتمال نمی‌دهم که کسی به این رای بدهد، به‌ویژه آن درصدی که برای نزول تیمی به دسته‌های پایین‌تر به آن نیاز خواهد بود. فکر نمی‌کنم بتوان بدون تمام شدن بازی‌های فصل، تیمی را بر اساس امتیاز در هر بازی تنبیه کرد.» 

او افزود:‌ «قابل درک نیست که تیمی اجازه انجام مسابقات فصل را نداشته باشد، ولی ۰.۲امتیاز را طبق این سیستم از دست بدهد؛ آن هم بدون در نظر گرفتن قدرت تیمی که بازی نکرده است.» ‌

بیشتر از ورزش