ورزش خانگی در دوران قرنطینه تهران

تلاش مردم برای حفظ سلامت و تندرستی در ایام کرونا

مهسا و حمید سربازی در حال ورزش روی پشت بام خانه، تهران، ۱۴ آوریل- WANA/Ali Khara/Reuters

شیوع ویروس کرونا و اجرای قوانین سخت‌گیرانه عبور و مرور در بسیاری از کشورهای جهان، امکان ورزش در فضای عمومی از بسیاری شهروندان دریغ شده است.

در چنین شرایطی بسیاری در سرتاسر جهان به ورزش در خانه روی آورده‌اند. 

در این میان برخی حین ورزش شخصی، سعی می‌کنند با برگزاری کلاس‌های آنلاین، دیگران را نیز به ورزش ترغیب کنند.

ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست. خانواده‌ها و مربیان در ایران نیز در تلاش هستند تا با ورزش و تشویق دیگران به فعالیت بدنی، سلامت جسمی جامعه را حفظ کنند.

امیر اصالت، مربی ورزش که در تلویزیون ایران نیز برنامه‌های ورزشی اجرا می‌کند، در ایام خودقرنطینگی شهروندان برای مخاطبانش ویدیوهای آنلاین تولید می‌کند.

او در این‌باره به خبرگزاری رویترز می‌گوید: «فقط خواستم بچه‌ها از ورزش دور نشوند، چون مطمئن بودم این کرونا با توجه به خاصیتی که دارد، به این زودی از بین نمی‌رود و فاصله زیادی بین تمرین‌ها می‌افتد.»

آقای اصالت می‌گوید ویدیوهایش مورد استقبال قرار گرفته‌اند: «خدا را شکر خیلی خوب بوده. هر روز بیننده‌ها بیشتر می‌شوند. فیدبک‌هایی که می‌‌آید فیدبک‌های خوبی هستند. خیلی‌ها که مربی بودند دارند درس‌های جدید، حرکت‌های جدید، ترکیبات جدید یاد می‌گیرند و لذت می‌برند.»

مجید کشفی و دخترش، از مخاطبان ویدیوهای امیر اصالت هستند. آقای کشفی به خبرگزاری رویترز می‌گوید که نزدیک به دو ماه است به جز موارد ضروری، از منزل خارج نشده‌اند.

او ضمن استقبال از ویدیوهای آنلاین، از سرعت اینترنت گله دارد و می‌گوید بسیاری اوقات ویدیوی زنده قطع می‌شود و آن‌ها باید حرکات را حدس بزنند و دنبال کنند.

در حال حاضر مشاغل کم خطر در ایران آغاز به کار کرده‌اند ولی همچنان بر تردد حداقلی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید می‌شود.

بیشتر از