استفاده از مشروبات الکلی قوی در ژاپن به جای ژل دست

Behrouz MEHRI / AFP

مقام های ژاپن استفاده از مشروبات الکلی قوی به جای ژل دست در بیمارستان ها را در «صورت نیاز مبرم» آزاد کرده اند. 

اپیدمی ویروس کرونا، بیمارستان های ژاپن را با کمبود شدید منابع و امکانات روبرو کرده، در حالی که شیوع این ویروس رو به افزایش است و کمبود امکانات درمانی احساس می‌شود.

 اسناد وزارت بهداشت ژاپن که روز سه شنبه به دست خبرگزاری ای اف پی افتاده، حاکی از وضع مقررات جدیدی است که می گوید مشروبات الکلی حاوی ۷۰ تا ۸۳ درصد الکل، می توانند جایگزین ژل ضد عفونی کننده دست شوند. 

اگرچه خیلی از مشروبات الکلی به استثنای بعضی ودکاها تا این حد قوی نیستند. به عنوان مثال، بالکان ۱۷۶ با ۸۸ درصد الکل، قوی ترین ودکایی است که در بریتانیا می توان خرید. 

میزان الکل موجود در مشروبات سنتی ژاپن خیلی کمتر از مقدار مورد نیاز برای ضد عفونی کردن دست است. طبق مقررات ژاپن، محصولات ضد عفونی کننده باید بین ۷۶.۹ تا ۸۱.۴ درصد الکل داشته باشند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حداکثر الکل موجود در دو مشروب ژاپنی ساکی و شوچو، به ترتیب ۲۲ و ۴۵ درصد است. 

اما با افزایش تقاضا برای ژل دست در ژاپن، بعضی تولید کنندگان ساکی اکنون شروع به تولید مشروبات قویتر کردهاند. 

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن ۸۸۱۲ نفر است و تعداد جان باختگان ۱۳۱ نفر. شهر توکیو ۲۴۴۶ مورد مبتلا به ویروس کرونا دارد. 

هر چند شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، هفته پیش در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد اما او به دلیل عدم اعمال تدابیر کافی برای کاهش میزان شیوع ویروس، مورد انتقاد قرار گرفته است. 

نخست وزیر ژاپن از سوی دولت ائتلافی حاکم، برای انجام اقدامات بیشتر در تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی و بستن کسب و کارهای غیر ضروری تحت فشار قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان