فروش مشروبات الکلی در ایالات متحده در دوران قرنطینه ۲۲ درصد افزایش داشته است

کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند که بحران این ویروس ممکن است برای سلامت روانی افراد زیان‌آور باشد

آبجو، شراب سیب و دیگر اقسام مشروب ۱۷ درصد بیش از همین هفته در ماه مارس سال گذشته فروش داشته است - Angela Weiss / AFP

فروش الکل در ایالات متحده در آخرین هفته ماه مارس ۲۲ درصد افزایش داشته است که نتیجه روند حاصل از قرنطینه به علت ویروس کرونا است و دونالد ترامپ هم هشدار داد که این بیماری‌ عامل‌گیری ممکن است منجر به مرگ‌های حاصل از افسردگی شود.

امریکایی‌ها برای سپری کردن این دوران، به مشروب روی آورده‌اند، چرا که در سراسر کشور همه جا از جمله دفاتر تجاری، مدارس و میخانه‌ها تعطیل شده‌اند و بسیاری از افراد یا از خانه کار می‌کنند یا کار خود را از دست داده‌اند.

آبجو، شراب سیب و دیگر اقسام مشروب ۱۷ درصد بیش از همین هفته در ماه مارس سال گذشته فروش داشته است، اما آمار فروش آنلاین الکل سرسام‌آور بوده است و در مقایسه با همین هفته در سال ۲۰۱۹ افزایشی ۲۹۱ درصدی داشته است.

کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند که بحران این ویروس ممکن است برای سلامت روانی افراد زیان‌آور باشد و رئیس جمهوری هم اخطار داده است که نگه داشتن اکثر مردم در خانه برای مدتی طولانی‌تر، ممکن است باعث افزایش مرگ در میان غیر مبتلایان شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ از افسردگی و اعتیاد به عنوان دلایل بازگشایی زود کشور یاد کرد و مدعی شد که او صلاحیت انحصاری صدور چنین دستوری را دارد. با این حال، فرمانداران ایالات از هر دو جانب با یکدیگر در آن زمینه (تداوم قرنطینه) همراه شده‌اند که آشکارا پیام آقای ترامپ را مبنی بر صدور احتمالی چنان دستوری «به زودی»، نادیده می‌گیرد.

رئیس جمهوری روز جمعه ادعا کرد: «فقط می‌خواهم این را بگویم که شما همواره درباره این صحبت می‌کنید که اگر کشور را دوباره باز کنیم ممکن است منجر به مرگ افراد شود. و درست می‌گویید، ولی باید این را هم بدانید که در خانه ماندن نیز ممکن است منجر به مرگ افراد شود.»

او بدون ذکر هر گونه منبع یا آمار دقیقی از این گونه مرگ‌ها، به گزارشگران گفت: «و این مورد هم برای کشور ما به شدت دردناک و زیان‌آور است. اگر به آمار و ارقام نگاه کنید، در خانه ماندن هم ممکن است باعث بروز نوعی متفاوت از مرگ در بین شهروندان شود، ولی آن هم نهایتا مرگ است.»

آقای ترامپ درباره دستور بازگشایی کشور، که به ادعای او، تنها او می‌تواند آن را صادر کند، گفت: «بنابراین، تصمیم خیلی مهمی است. همانطور که گفته‌ام، مهم‌ترین تصمیمی است که من تاکنون اتخاذ کرده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از زندگی