بانی ثبت حقیقت رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی از دنیا رفت

لیندا تریپ مدارک موثقی از رسوایی جنسی رئیس جمهور وقت آمریکا جمع‌آوری کرده بود

لیندا تریپ ۲۷ سال کارمند دولت آمریکا بود - WILLIAM PHILPOTT / AFP

لیندا تریپ، کارمند سابق روابط عمومی پنتاگون و مهم‌ترین باعث و بانی برملاشدن رابطه پنهانی بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا و مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان کاخ سفید، در سن ۷۰ سالگی و در اثر سرطان از دنیا رفت.

نام این کارمند دولت آمریکا از آن جهت بر سر زبان‌ها افتاد و معروف شد که او با ضبط‌کردن صدای مونیکا لوینسکی و ثبت تمام جزئیات رابطه این کارآموز جوان در کاخ سفید و رئیس جمهور سابق آمریکا، باعث شد تا این پرونده جنجالی دلایل محکمه‌پسند داشته باشد.

لیندا تریپ هیچ‌گاه مونیکا لوینسکی را از اینکه مشغول ضبط کردن صدای اوست، مطلع نکرد. او به مونیکا توصیه کرد تا تمامی مدارکی را که می‌تواند به روشن شدن ابعاد این رابطه کمک کند، نزد خود نگه دارد. از جمله لباسی که در هنگام معاشقه با بیل کلینتون به تن داشته است. 

دوستی این دو، یعنی مونیکا لوینسکی و لیندا تریپ از زمانی شروع شد که مونیکا لوینسکی پس از پایان دوران کارآموزی در کاخ سفید به پنتاگون رفت تا در آنجا مشغول به کار شود. 

لیندا تریپ نزدیک به ۲۰ ساعت از مکالمات خود با مونیکا لوینسکی را ضبط کرده بود و در بسیاری از این مکالمات احساسات برانگیخته شده مونیکا در قبال بیل کلینتون حکایت داشت. 

برملا شدن ماجرای رابطه بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی تا مدت‌ها در صدر اخبار آمریکا و  جهان بود و پس از آن زندگی این کارآموز جوان کاخ سفید کاملا تغییر کرد.

این ماجرا چنان برای رسانه‌ها و فضای سیاسی آمریکا جذاب بود که شبکه تلویزیونی‌‌ «فاکس نیوز» یک قسمت از مجموعه تلویزیونی خود را به این حکایت اختصاص داد. در این قسمت از سریال سارا پائولسون نقش لنیدا تریپ را بازی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

  

لیندا تریپ زمانی گفته بود که برای او مهم‌تر از هرچیز حقیقت و بازگویی آن است و خود را بی‌تعلق به هر جریان سیاسی در آمریکا دانسته بود.

هنگامی که کنت استار دادستان ویژه در پرونده کلینتون ازاو درباره رابطه با لوینسکی سوال کرد، رئیس جمهور وقت آمریکا منکر هرگونه رابطه با او شد.

ماجرای رسوایی جنسی رئیس جمهور وقت آمریکا کار را به جایی رساند که در سال ۱۹۹۹ مجلس سنای ایالات متحده آمریکا کلینتون را به اتهام ادای شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت محاکمه کرد؛ اما وی با یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد.

در نهایت این افشای مدارک غیرقابل انکار بود که بیل کلینتون را  مقابل دوربین‌های تلویزیون آورد تا به گناه خود و دروغگویی به دادگاه و مردم اعتراف کند  و از مردم ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کند. 

بیشتر از جهان