فرانسوی‌ها بیشترین همکاری را با قوانین قرنطینه دارند

وزیر کشور فرانسه گفت، مردم این کشور از نظر رعایت قوانین قرنطینه از جمله بهترین‌ها در جهان بوده‌اند

محدودیت‌های تردد و قرنطینه دست‌کم تا یک هفته دیگر ادامه دارد-JOEL SAGET / AFP

وزیر کشور فرانسه گفت، مردم این کشور از نظر رعایت قوانین قرنطینه از جمله بهترین‌ها در جهان بوده‌اند. 

کریستوف کاستانر، عموم مردم فرانسه را به دلیل رعایت قوانین و مقررات قرنطینه و ترک خانه فقط برای موارد ضروری، حتی پس از تعطیلی مدارس، ستود. 

او به رادیو «فرانس اینفو» گفت:‌ «از زمان شروع به کار ایستگاه‌های بازرسی، از بین ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد، حدود ۴۸۰ هزار مورد جریمه بوده است.»‌

او گفت:‌ «طبق آنچه که می‌دانم و می‌توانم ببینم، مردم فرانسه از لحاظ احترام به قوانین قرنطینه، از جمله بهترین‌ها هستند.»

او درباره افرادی که در پی تعطیلی مدارس در این آخر هفته، سعی کردند به تعطیلات بروند، گفت مردم «این ریسک را نپذیرفتند. البته بعضی‌ها هم بودند که قانون‌شکنی کردند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس فرانسه روز جمعه برای جلوگیری از قانون‌شکنی مردم و نقض قوانین قرنطینه پیش از شروع تعطیلات، در ایستگاه‌های قطار و جاده‌ها، ایستگاه‌های بازرسی برپاکرد. 

دولت فرانسه هفته گذشته به مردم پاریس گفت که تلاش برای فرار از شهر در دسته‌بندی سفرهای ضروری قرار نمی‌گیرد و تدابیری برای کنترل این امر با «جریمه حداکثری» در نظر گرفته شده است.

مسئولان پاریس همچنین در بیانیه‌ای در شبکه توییتر اعلام کردند:‌ «بدون دلیل معتبر، مسافران به دلیل نقض قوانین قرنطینه جریمه خواهند شد و اجازه ادامه سفر و سوار شدن به قطار یا هواپیما را نخواهند داشت.» 

دولت فرانسه از ۱۷ مارس به مردم آن کشور دستور داد تا برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در خانه‌هاشان بمانند. مردم فرانسه تنها برای موارد ضروری، مانند خرید خوراک یا رفتن به محل کار، اجازه خروج از منزل دارند. 

این تدابیر تا ۱۵ آوریل تمدید شده است. 

تا روز دوشنبه، ابتلای بیش از ۸۲ هزار نفر به ویروس کرونا در فرانسه  تایید شده است و شمار موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آن کشور، حدود هشت هزار نفر ثبت شده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان