۲۵ درصد از پزشکان بریتانیا بیمار یا قرنطینه شده‌اند

یک مقام سیستم بهداشت: نگرانیم افراد بیشتری را به دلیل این بیماری از دست بدهیم

بیشتر پزشکانی که در محل کار خود حاضر نمی‌شوند، کسانی هستند که با اعضای خانواده در خودانزوایی به‌سر می‌برند- Glyn KIRK / AFP

به گفته رئیس «کالج سلطنتی پزشکان» یک نفر از چهار پزشک «اداره ملی بهداشت» بریتانیا به علت بیماری یا قرنطینه قادر به حضور در محل کار نیست. 

پروفسور اندرو گودارد گفت این درجه از بیماری و خودانزوایی تا همین حالا تاثیری جدی بر بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها بخصوص در لندن گذاشته است. 

او گفت: «بعضی بیمارستان‌ها واقعا به حد نهایت خودشان رسیده‌اند. در حال حاضر اوضاع در لندن بسیار دشوار شده است. واقعا نمی‌توان دشواری وضعیت را دست‌کم گرفت.»

او افزود: «در بقیه نقاط هم چنین خواهد شد. بیرمنگام هم در وضعیتی نگران‌کننده است.»

در حالی که آزمایش گرفتن از خدمه اداره ملی بهداشت امکان می‌دهد بعضی افراد از انزوا بیرون بیایند، پروفسور گودارد گفت هنوز معلوم نیست این رقم ۲۵ درصد افزایش یابد یا بهتر شود. 

او گفت: «در حال حاضر فکر می‌کنیم بیشتر پزشکانی که در محل کار خود حاضر نمی‌شوند، کسانی هستند که با اعضای خانواده در خودانزوایی به‌سر می‌برند. گرچه بعضی‌ از آن‌ها هم خودشان بیمارند. ما نگرانیم که افراد بیشتری را بر اثر بیماری مربوط به کووید از دست بدهیم.»

این مقام افزود که بخش‌های بیمارستان‌ها در سراسر انگلستان «با سرعت بسیار دارند از بخش‌های معمولی به بخش‌های کووید بدل می‌شوند» تا فشار وارده بر واحدهای مراقبت ویژه کاهش یابد.

در روز یکشنبه کالج سلطنتی پرستاران گفت یک نفر از هر پنج پرستار از کار مرخصی گرفته تا خودانزوایی کند.

اما «نشانه‌های اولیه» در ضمن نشان می‌دهد که میزان ورود به بیمارستان‌ها کاهشی است. این ادعای نویسنده گزارشی است که هشدار داده بود اگر بریتانیا کنترل‌های جدی برقرار نکند، شاهد مرگ‌های انبوه خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور نیل فرگوسن از امپریال کالج لندن به رادیو چهار بی بی سی گفت: «بیماری هنوز به اوج نرسیده بنابراین امکان افزایش هرروزه عددها هست اما نرخ افزایش کند شده است.»

او گفت این شواهد کند شدن در مورد نرخ مرگ و میر کمتر کاربرد دارد «چرا که مرگ و میرها از نظر زمانی نسبت به زمانی که اقدامات جدی آغاز شدند، خیلی عقب هستند.»

فرگوسن تاکید کرد: «اما اگر به شمار ورودی‌های جدید به بیمارستان نگاه کنیم به نظر می‌رسد الان شاهد کمی کند شدن باشیم.»

پروفسور فرگوسن گفت دو یا سه درصد از جمعیت (حدود دو میلیون نفر) مورد تاثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند گرچه سرعت شیوع آن در بخش‌های مختلف کشور متفاوت است.

*در این مقاله از گزارش‌های خبرگزاری‌ها استفاده شده است.

بیشتر از جهان