خبر خوش برای نیویورک؛ کاهش شمار بستری‌های کرونا

فرماندار ایالت نیویورک می‌گوید اقدامات کنترل تراکم جمعیت موفق بوده‌ است

جدید‌ترین آمار ایالت نیویورک نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند-KENA BETANCUR / AFP

در سه روز گذشته میزان افرادی که به‌خاطر ابتلا به کووید۱۹ در ایالت نیویورک بیمارستانی شده‌اند کاهش یافته است که می‌تواند نشانه تاثیر برنامه کنترل تراکم جمعیت باشد.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک، روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود شمار افراد بیمارستانی را اعلام کرد.

او در خبری امیدبخش برای مردم این ایالت گفت نرخ بیمارستانی شدن اکنون هر ۴.۷ روز، دوبرابر می‌شود در حالی که در روز یکشنبه هر دو روز یک‌بار چنین می‌شد.

آقای کوئومو در حساب توئیتری خود نوشت: «شواهد نشان می‌دهد که برنامه کنترل تراکم جمعیت احتمالا دارد به موفقیت می‌رسد.»

روز یکشنبه آمار نشان می‌داد که تعداد افراد بستری‌شده هر دو روز، دو برابر می‌شود. در روز دوشنبه این میزان به هر ۳.۴ روز کاهش یافت. در روز سه‌شنبه این میزان به ۴.۷ روز رسید.

کاهش میزان بیمارستانی‌شدن حائز اهمیت است چرا که این ایالت مثل بقیه آمریکا نگران است که همه‌گیری کووید۱۹ که در حال گسترش است بر نظام خدمات درمانی تاثیر بگذارد.

آقای کوئومو روز چهارشنبه گفت در ایالت نیویورک ۳۰۸۱۱ مورد ابتلا به کرونا داریم که ۵۰۰۰ مورد از دیروز بیشتر است و از این میان ۱۷۸۵۶ مورد در شهر نیویورک هستند.

جدید‌ترین آمار ایالت نیویورک نشان می‌دهد که تنها ۱۲ درصد از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند. حدود ۳ درصد از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) هستند که موضوع اصلی نگرانی مبتلایان است چرا که در این بخش است که بیماران به دستگاه تنفسی نیاز دارند.

با وجود کاهش نرخ بستری، همچنان این نگرانی وجود دارد که اگر جلوی  گسترش این ویروس گرفته نشود، بیمارستان‌های نیویورک با مشکل مواجه شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کوئومو جندین بار گفته که در حال حاضر تنها ۵۳ هزار تخت بیمارستانی و ۳۰۰۰ واحد مراقبت ویژه در این ایلت وجود دارد. این ایالت کوشیده با درخواست از تمام بیمارستان‌ها جهت افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت خود، تعداد تخت‌های موجود را بالا ببرد.

این ایالت در ضمن با استفاده از بیمارستان‌های «اداره مدیریت موارد اضطراری دولت فدرال» و کشتی بیمارستانی کامفورت متعلق به نیروی دریایی آمریکا، شمار تخت‌های بیمارستانی خود را افزایش خواهد داد. این احتمال نیز وجود دارد که خوابگاه‌های دانشجویی  برای میزبانی از بیماران تغییر کاربری دهند.

انتظار می‌رود اوج موارد ابتلایی در ۱۴ تا ۲۱ روز آينده فرا برسد و در آن هنگام به ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی و ۴۰ هزار واحد مراقبت‌های ویژه  نیاز خواهد بود.

نیویورک در زمینه دستگاه‌های تنفسی نیز دچار مشکل است. 

آقای کوئومو گفت: «بزرگ‌ترین چالش ما کمبود دستگاه‌های تنفسی است.»

ایالت نیویورک در حال حاضر ۴۰۰۰ دستگاه تنفسی در بیمارستان‌های خود در اختیار دارد و ۷۰۰۰ مورد دیگر هم برای بیمارهای آینده خریداری کرده است. انتظار می‌رود نیاز به حدود ۳۰ هزار دستگاه تنفسی باشد. این ایالت در همکاری با دولت فدرال به دنبال افزایش ظرفیت‌های خود است. 

آقای کوئومو در ضمن از بسته نجات اقتصادی ۲ تریلیون دلاری مجلس سنای آمریکا انتقاد کرد و گفت در مقایسه با نیاز این ایالت برای رسیدگی به این همه‌گیری این مقدار «قطره‌ای در دریا» است.

او گفت: «این بسته به ما ۳.۸ میلیارد دلار می‌دهد. گودال ۱۵ میلیارد دلاری را چطور می‌شود با ۳.۸ میلیارد دلار پر کرد؟ نمی‌شود.»

او گفت: «برای ایالت نیویورک این واقعا وحشتناک خواهد بود.» به باور فرماندار بسته پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا برای نیویورک به مراتب بهتر بود چرا که در صورت اجرایی شدن، ۱۷ میلیارد دلار بودجه اضطراری در اختیار این ایالت قرار می‌گرفت.

© The Independent

بیشتر از جهان