تعلیق آمازون در ارسال محصولات پرتقاضا بجز تجهیزات پزشکی

این تعلیق موقت تا ۵ آوریل ادامه خواهد داشت

محصولات مرتبط با مقابله با شیوع ویروس کرونا در اولویت سامانه تجاری آمازون قرار گرفت-REUTERS/Ralph D. Freso

آمازون به طور موقت ارسال تمام محصولات از انبارهای خود را، جز تجهیزات پزشکی و محصولات «پر تقاضا»، معلق کرد.

این تعلیق موقت تا ۵ آوریل ادامه خواهد داشت، چرا که این فروشگاه غول‌‌آسای تجارت آنلاین، محصولات مرتبط با مقابله با شیوع ویروس کرونا را در اولویت قرار خواهد داد.

سخنگوی آمازون به ایندیپندنت گفت: «ما به طور موقت محصولات و لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات پرتقاضا را در اولویت قرار خواهیم داد تا با سازمان‌دهی و ارسال آنها از انبارهای خود، بتوانیم سریع‌تر این گونه محصولات را به مشتریان رسانده و سریع‌تر بتوانیم آنها را جابه‌جا کنیم و انبارهای خود را از نو پر کنیم.»

او افزود: «ما می‌دانیم که این امر، تغییری بزرگ برای شرکای فروشنده ما خواهد بود و به همین خاطر، در دوران موقت اولویت‌بندی محصولاتی خاص برای مشتریان، قدردان درک و همکاری آنها هستیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تصمیم آمازون در حالی گرفته شد که این سامانه تجاری اینترنتی، شاهد افزایش شدید خرید محصولات مختلف توسط افراد سراسر دنیا بود. محصولاتی که خریداران بیشتر از همه به دنبال خرید آنها بودند، محصولاتی نظیر محصولات تمیزکاری و حفظ بهداشت و موارد ضروری برای مقابله با کووید۱۹ بود که تمام آنها به سرعت کاملا فروخته شد.

تاجران مستقل پیش از این نیز با مشکلاتی برای فروش محصولات خود مواجه شده بودند، چرا که بعد از آن که این ویروس در چین شیوع یافت، بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند. اما اکنون که چین تقریبا وضعیت شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل گرفته است، بعضی از آن کارخانه‌ها مجددا شروع به کار کرده‌اند، ولی این تاجران اکنون باید به فکر چاره دیگری برای محصولات خود باشند.

آمازون گفته است که محصولاتی که همینک در راه ارسال به انبارها هستند، پذیرفته و به خانه افراد تحویل داده خواهند شد، ولی برای سه هفته آینده هیچ محصول جدید پذیرفته نخواهد شد.

تاجران مستقل هنوز امکان این را دارند که محصولات خود را از طریق آمازون، ولی بدون استفاده از انبارهای آن، بفروشند، اما این نکته باعث دردسر زیادی برای آنها خواهد شد تا انبارهای مستقلی پیدا کنند که بتوانند محصولات خود را به آنجا بفرستند و از آنجا به مشتریان ارسال کنند.

وقتی آمازون تصمیم بگیرد به وضعیت عادی برگردد، به تاجران و فروشندگان همکار خبر خواهد داد.

آمازون روز دوشنبه همچنین اعلام کرد که در واکنش به افزایش شدید تقاضا برای خرید آنلاین و ارسال محصولات به مشتریان، ۱۰۰ هزار کارمند جدید را در ایالات متحده استخدام خواهد کرد.

این شرکت با انتشار پستی آنلاین توضیح داد: «ما در سراسر ایالات متحده و در انبارهای خود و برای شبکه‌های ارسال محصولات و پاسخگویی به افزایش شدید تقاضای مردمی که به خدمات آمازون در این دوران پریشان متکی هستند، به ویژه آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه، ۱۰۰ هزار موقعیت جدید تمام‌وقت و پاره‌وقت باز کرده‌ایم.»

این شرکت همچنین به خاطر ضرورت کار کارمندانش در دوران شیوع این بیماری فراگیر، دستمزد آنها را تا ماه آوریل افزایش داده است.

© The Independent

بیشتر از جهان